Ακούγοντας λέξεις, διαβάζοντας ήχους

Screen Shot 2016-05-19 at 3.31.03 PMΤο πείραμα δεν προέκυψε από εγκυκλοπαιδική περιέργεια αλλά από πραγματική ανάγκη. Είχα να περάσω κάποιες ώρες εκτός σπιτιού, περπατώντας, ψωνίζοντας, ήθελα να τρέξω λίγο στο διάδρομο του γυμναστηρίου, και ήμουν απεγνωσμένη να συνεχίσω το βιβλίο μου. Τόσο απεγνωσμένη, που ήμουν έτοιμη να ακυρώσω τα πάντα ώστε να συνεχίσω το διάβασμα. Αλλά δεν έπρεπε.

Κάπως έτσι, αποφάσισα να δοκιμάσω το πρώτο μου audio book. Το βιβλίο, μία συγκλονιστική βιογραφική αφήγηση. Οι ανησυχίες μου πολλες: Θα καταφέρω να συγκεντρωθώ; Θα καταλαβαίνω όλες τις λέξεις; Θα με ενοχλούν τα εξωτερικά ερεθίσματα; Θα απολαύσω το ίδιο τη γλώσσα της Didion;

Η απάντηση ήταν μία έκπληξη – ε λοιπόν, ναι σε όλα. Χρειάστηκαν μερικά δευτερόλεπτα μέχρι να συνηθίσω τον τόνο και τη φωνή, να προσαρμοστώ στους χρωματισμούς της, να διορθώσω την ένταση του ήχου. Και μετά όλα κύλησαν σα νερό. Ενώ όσοι με έβλεπαν θα θεωρούσαν ότι βρισκόμουν εκεί ανάμεσά τους, στο ίδιο πεζοδρόμιο, στο ίδιο μαγαζί, στη διπλανή καρέκλα, εγώ στην πραγματικότητα είχα φύγει πολύ μακριά, στη Νέα Υόρκη και την Καλιφόρνια, στο πένθος και τη μαγική σκέψη της Joan Didion.

Ίσως πράγματι να μου ξέφυγαν λίγες λέξεις. Αλλά αυτό συμβαίνει και στην ανάγνωση. Ίσως κάποια στιγμή η προσοχή μου ξέφυγε λίγο. Δεν πειράζει. Σημασία έχει ότι όχι μία, αλλά δύο φορές με έπιασα να έχω δακρύσει: Μία πριν το ταμείο στο σούπερ μάρκετ, και μία πάνω στο ελλειπτικό μηχάνημα του γυμναστηρίου.

Συμπέρασμα πρώτο: Το audio book δουλεύει. Και δουλεύει καλά.

Συμπέρασμα δεύτερο: Αν δεις στο δρόμο/μαγαζί/γυμναστήριο κάποιον με ακουστικά να γελάει, να κλαίει ή να παραμιλά, μη βιαστείς ποτέ να τον κρίνεις.

 

Σχολιάστε

