Όσα αγάπησα περισσότερο το 2015

Φέτος διάβασα λιγότερα βιβλία από κάθε άλλη χρονιά. Λίγο η επικαιρότητα, λίγο η ζωή που σε προλαβαίνει πριν ακόμα καταστρώσεις σχέδια, λίγο η διάθεση, φέτος κοιτάζω τη λίστα με όσα διάβασα και μού φαίνεται σύντομη.

Κι όμως – η περσινή μου απόφαση να διαβάσω κάποιους από τους μεγάλους συγγραφείς με δικαίωσε, και, αν και σύντομη, η λίστα με τα διαβασμένα μου περιλαμβάνει κάποια πολύ εντυπωσιακά βιβλία. Τόσο εντυπωσιακά, που, στα πέντε που με εντυπωσίασαν περισσότερο αναγκάζομαι να αφήσω εκτός τον Don DeLillo, τη Ζυράννα Ζατέλλη, τον Δημοσθένη Παπαμάρκο. Επίσης, δεν θα συμπεριλάβω κανένα από τα τέσσερα μυθιστορήματα του Μισέλ Ουελμπέκ που καταβρόχθισα φέτος (και που, δικαίως, αναγνωστικά η χρονιά μου τού ανήκει).

Τα πέντε πιο αγαπημένα μου βιβλία για το 2015 – και ο λόγος για τον οποίο τα αγάπησα – είναι λοιπόν τα παρακάτω, με τη σειρά που τα διάβασα:

kaisler
Ιανουάριος 2015: Γιατί η χρονιά μπήκε με ένα βιβλίο τόσο σκληρό και βαθύ, που μου μετέδωσε αυτή τη δίψα που μόνο ένα σπουδαίο βιβλίο μεταδίδει – τη δίψα να διαβάσεις ακόμα περισσότερο.
9789600321999-1000-0141879
Φεβρουάριος 2015: Γιατί κατάλαβα ότι κάποια βιβλία καλό είναι να τα διαβάζεις σε μεγαλύτερη ηλικία. 
Τόμας Μαν - Θάνατος Στη Βενετία
Μάρτιος 2015: Γιατί λίγες ημέρες αργότερα βρέθηκα στην πανέμπρφη Σιένα κι έπαθα έναν πρωτόγνωρο πανικό κλειστοφοβίας τον οποίο θα αποδίδω για πάντα σε αυτό εδώ το πανίσχυρο βιβλίο.
b90463
Αύγουστος 2015: Γιατί είδα γραμμένα όσα πολλές φορές έχω σκεφτεί. Γιατί αυτή είναι για μένα η γυναικεία λογοτεχνία. Γιατί, στην κορύφωσή του, το βιβλίο αυτό είναι σπαρακτικό. 
9789600356571-1000-0802191
Νοέμβριος 2015: Γιατί ήταν, απλά, το ωραιότερο χρονικό που έχω διαβάσει ποτέ, και το πιο καλομεταφρασμένο βιβλίο που έπεσε ποτέ στα χέρια μου.

Τα δικά σας;

12 thoughts on “Όσα αγάπησα περισσότερο το 2015

  1. Έχουμε 2 κοινά βιβλία για το 2015 το «θάνατος στη Βενετία» και «μέρες εγκατάλειψης» Σε αυτά να προσθέσω την «ιςτορία του ματιού» το «Γκιακ» και το «Σκηνές από το βίο του Ματίας Αλμοσίνο» Γενικά ήταν μια καλή αναγνωστική χρόνια. Το μηδέν και το άπειρο έχει μπει στη λίστα με τα must read! Καλή χρονιά !

  2. Πολύ ωραία βιβλία και τα πέντε. Σημειωτέον, ως προς το εξαιρετικό βιβλίο του Ivo Andric, ότι στο εξώφυλλο της αμέσως προηγούμενης έκδοσης εικονιζόταν ένα γεφύρι του Mostar και όχι το πραγματικό που βρίσκεται στο Visegrad και είναι απερίγραπτου αρχιτεκτονικού κάλλους.

    1. Σε πρόσφατο ταξίδι μου στη Σερβία ενημερώθηκα ότι διοργανώνονται εκδρομές στις τοποθεσίες όπου εκτυλίσσονται τα μυθιστορήματα και οι νουβέλες του Άντριτς. Το γεφύρι του Βίσιεγκραντ, στο οποίο βεβαίως δεν έχω βρεθεί (ακόμα!), μού έφερνε στο νου τα πέτρινα γεφύρια της Ηπείρου!

  3. Το 2015 ήταν για εμένα, αναγνωστικά, μία παρατεταμένη περίοδος αδράνειας οπότε θα προτιμήσω απλά να αναφέρω το βιβλίο που ξεχώρισα φέτος: «Οι απόψεις ενός κλόουν» του Χάινριχ Μπελ.
    Όμως, με αφορμή Το Γεφύρι του Δρίνου του Ίβο Άντριτς, θα ήθελα να αναφερθώ στον έτερο μεγάλο Σερβοβόσνιο συγγραφέα, τον Μέσα Σελίμοβιτς και το αριστούργημά του «Ο Δερβίσης και ο Θάνατος». Η μετάφραση του έργου στα ελληνικά είναι εξαιρετική με όλη τη σημασία και την βαρύτητα της λέξεως. Το προτείνω ανεπιφύλακτα.
    Καλή Χρονιά!

  4. Το «Μέρες Εγκατάλειψης» κάτι μου έκανε.Κι επιτέλους βλέπω κάτι «αξιοπρεπές» στην γυναικεια λογοτεχνία.Προσφατα εκνευρίστηκα πολύ με κάτι αναρτήσεις απο βιβλιοπωλεια μάλιστα που είχαν στην γυναικεια λογοτεχνια μόνο κάτι βιβλία τύπου 50 αποχρώσεις κλπ Οκ,καλό να υπάρχουν κι αυτά αλλά οι εκδοτικοί οίκοι έτσι αντιλαμβάνονται και προωθούν την γυναικεία λογοτεχνία; Έξαλλη είμαι :ρ

Σχολιάστε

