Η Χρονιά των Μεγάλων Συγγραφέων 06

Περσινή Αρραβωνιαστικιά στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
Περσινή Αρραβωνιαστικιά στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

Δεν περίμενα ποτέ τέτοιες αντιδράσεις καθώς ανακοινώνω, μεταξύ σοβαρού κι αστείου, σε γνωστούς και φίλους την απόφαση να διαβάσω φέτος μερικά από τα ορόσημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

Κάποιος έμεινε να με κοιτά εμβρόντητος όταν του είπα ότι δεν έχω διαβάσει τη Μεταμόρφωση του Κάφκα. Τη διάβασε, είπε, σε ένα αεροπλάνο, είναι μικρή, να μην τη χάσω.

Κάποια γνωστή εξέφρασε μία ανεπαίσθητη αποδοκιμασία ως προς την πρόθεσή μου να διαβάσω Ζατέλη στο πλαίσιο αυτού του πρότζεκτ. Της εξήγησα ότι ενθουσιάστηκα με την Περσινή Αρραβωνιαστικιά στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και ότι το κείμενο έλαμπε μέσα από τις ερμηνείες, αλλά δεν φάνηκε να την πείθω.

Μεταμόρφωσης συνέχεια: Το βιβλίο που όλοι έχουν διαβάσει εκτός από εμένα προβλημάτισε ως επιλογή κι ένα συνεργάτη. Όταν του είπα πως σκοπεύω να την πάρω μαζί μου σε ένα συνέδριο στην Ιταλία, με ενημέρωσε πως η σκοτεινιά του Κάφκα δεν θα ταιριάζει με το κιάντι, τα τζελάτι και τη λιακάδα, εκτός κι αν βρέχει οπότε ας διαβάσω καλύτερα τον Πύργο.

Σε έναν καλό φίλο είπα ότι σκέφτομαι να δοκιμάσω και την Alice Munro. Με κοίταξε λες και του είπα πως θα ξεκινήσω ορειβασία. «Θέλει επιμονή αλλά θα σε επιβραβεύσει», κατέληξε βαθυστόχαστα.

Προς το παρόν προσπαθώ ακόμα να ξεπεράσω την έκρηξη που συντελέστηκε ακόμα εξελίσσεται μέσα μου μετά το Θάνατο στη Βενετία αγκαλιά με ένα (πολύ καλό) graph novel. Το αν θα είναι ο Κάφκα, η Ζατέλη, η Munro ή κάποιος άλλος που θα με συνοδεύσει στην ανοιξιάτικη, συνεδριακή Σιένα μένει ακόμα να αποφασιστεί. 

3 thoughts on “Η Χρονιά των Μεγάλων Συγγραφέων 06

  1. Προσωπικά αγαπώ πολύ τα βιβλία της Ζατέλη. Με μαγνητίζει η γλώσσα και η θεματολογία της (που είναι ωστόσο κάπως επαναλαμβανόμενη). Τη συνιστώ ανεπιφύλακτα. Αν διαβάσεις, να μας πεις εντυπώσεις. Παρεμπιπτόντως, διάβασα, μετά από τις συστάσεις σου, το Americanah (που μου άρεσε – ήθελα κι άλλο!), το The Comfort of Strangers (που μου προκάλεσε ανάμικτα συναισθήματα), και τώρα είμαι στο δεύτερο μισό του Canada (που μου φαίνεται λιγάκι κουραστικό, αλλά έχω κι εγώ το κουσούρι να τελειώνω τα βιβλία ακόμα κι όταν τα βαριέμαι κάπως). Επόμενο βιβλίο οι Διορθώσεις. Ελπίζω να μου αρέσει όσο και σε εσένα 🙂

Σχολιάστε

