Η Χρονιά των Μεγάλων Συγγραφέων 05

Screen Shot 2015-03-02 at 4.14.45 PMΕίχα ξαναπροσπαθήσει να διαβάσω το Θάνατο στη Βενετία του Τόμας Μαν προ ετών αλλά δεν ήταν η ώρα του.

Κατέβασα το βιβλίο σε .pdf και σε epub για να μπορώ να το διαβάζω από όλες μου τις συσκευές, και το ξεκίνησα χθες. Είμαι ήδη στη μέση, άλλωστε πρόκειται για ένα πολύ σύντομο ανάγνωσμα. Τί να πει κανείς για το σπουδαίο αυτό βιβλίο, για τον ασκητικό Gustav von Aschenbach και τις διαρκώς εντεινόμενες εμμονές του, για τις διακειμενικές αναφορές του Μαν, για το σύνολο του κειμένου που είναι σαφώς αρχετυπικό και μέσα στο οποίο μπορεί κανείς να διακρίνει την πηγή της έμπνευσης πολλών μεταγενέτερων συγγραφέων, πολλοί εκ των οποίων είναι Αγγλοσάξονες.

Ενώ είμαι σίγουρη ότι το βιβλίο αυτό το εκτιμώ, δεν είμαι σίγουρη ότι το απολαμβάνω. Δεν μπορώ να εντοπίσω τί είναι αυτό που λίγο με ζορίζει, τί είναι αυτό που χάνω. Θα περιμένω να το τελειώσω για να καταλήξω.

Προς το παρόν, σκέφτομαι να δω τη διάσημη κινηματογραφική μεταφορά του 1971 από τον Λουκίνο Βισκόντι, και ακούω το κομμάτι που εμπνεύστηκε ο Morrissey από το Θάνατο στη Βενετία. Θα επανέλθω.

4 thoughts on “Η Χρονιά των Μεγάλων Συγγραφέων 05

  1. Το είχα διαβάσει όταν σπούδαζα, για την σχολή, και είχαμε δει και την ταινία! Κάτι με χαλούσε σε αυτό το βιβλίο αλλά ακόμα δεν έχω καταλάβει τι…. Ίσως να το ξαναδιαβάσω!

  2. Ως μικρή εισαγωγή στην υπέροχη μεταφορά του Βισκόντι, η μοναδική μουσική επένδυση της ταινίας, το Adagietto από την πέμπτη συμφωνία του Mahler 🙂

    Είναι σαν να αναδύεται μέσα από τις σελίδες του βιβλίου…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s