Η Χρονιά των Μεγάλων Συγγραφέων 03

IMG_1917Και τώρα που οι Δαιμονισμένοι μπήκαν στο σπίτι και που οι μέρες μέχρι να τους ξεκινήσω πλησιάζουν, έχω ήδη κάνει μερικές διαπιστώσεις για τη φετινή χρονιά:

  • Η ανάγνωση τόσο σημαντικών βιβλίων είναι λίγο απαιτητική. Εάν η δουλειά πιέζει, αν στο σπίτι υπάρχουν εκκρεμότητες, εάν τελοσπάντων η συγκέντρωση δεν βοηθάει, τότε η ανάγνωση καθυστερεί. Αυτά δεν είναι βιβλία που μπορείς να διαβάσεις για οκτώ λεπτά μέχρι να σε πάρει ο ύπνος. Αυτά τα βιβλία θέλουν, ας το πω έτσι, να ζεστάνεις την πολυθρόνα μέχρι να σε παρασύρουν. Αυτό σημαίνει ότι φέτος θα διαβάσω πιθανότατα λιγότερα βιβλία από ότι τα προηγούμενα χρόνια. Κανένα πρόβλημα – πάντα μου προκαλούσε ένα γέλιο ειρωνικό η μανιώδης επίδειξη πολλών φίλων και γνωστών σχετικά με το πόσα βιβλία διαβάζουν ετησίως, ή με το πόσο γρήγορα τελείωσαν τον Μόμπυ Ντικ. Δεν πειράζει. Ας μην την έχω πιο μεγάλη. Ας είμαι το παιδάκι που έφαγε τα λιγότερα παγωτά φέτος το καλοκαίρι.
  • Οι πειρασμοί είναι εκεί και είναι συνεχείς. Χτες διάβαζα το Sunday Book Review των New York Times και έπεσα πάνω σε μερικά δελεαστικά νέα θριλεράκια. Για μια στιγμή σκέφτηκα πως ο Ντοστογιέφσκι μπορει να περιμένει, όπως άλλωστε και ο Γιόσα, αλλά σύντομα επέστρεψα στον προαποφασισμένο δρόμο: Φέτος διαβάζω με πρόγραμμα.
  • Όταν στον ελεύθερό σου χρόνο διαβάζεις κάτι που απαιτεί διαρκώς την προσήλωσή σου, δεν μπορείς να δεις αντιστοίχων απαιτήσεων κινηματογράφο. Δεν γίνεται να κλείνεις τον Ντοστογιέφσκι και να βλέπεις στα καπάκια Ταρκόφσκι. Ή, έστω, εγώ δεν μπορώ.
  • Ίσως  να μην προκύπτει από τα παραπάνω, αλλά τα βιβλία αυτά είναι ωραία. Πολύ ωραία. Δηλαδή καθώς τα διαβάζεις περνάς πολύ καλά. Δεν είναι μουρονόλαδο. Κάθε άλλο. Κάθε μέρα ανυπομονώ να βρω μισή ώρα ώστε να διαβάσω απερίσπαστα. Αδημονώ. Δεν τα καταφέρνω πάντα, αλλά αυτή η μικρή φλογίτσα επιθυμίας που δεν σβήνει είναι εκεί.

Καλή Κυριακή, καλές αναγνώσεις.

 

One thought on “Η Χρονιά των Μεγάλων Συγγραφέων 03

  1. Σε ζηλεύω…… Γιατί να πρέπει να διαβάσω στον «όποιο» ελεύθερο χρόνο μου…. την κυρία άταχτη, τον κύριο γαργαλίτσα, τον κύριο χαρούμενο και όλους τους κυρίους και κυρίες (σύνολο 37 κυρίες και 42 κύριοι = 79 βιβλιαράκια) ξανά και ξανά.. και ξανά …. και ξανά. Τα έχω μάθει απ’ έξω σε διαβεβαίω……. Και στο καπάκι να διαβάζω για τους δεινοσαύρους και τους πλανήτες (Ερώτηση Βαγγέλη: Υπάρχει πλανήτης Μάκεμάκε? Απάντηση δική μου: Τι λές παιδί μου, μη λες χαζομάρες…. Κ μετά από περιέργεια να ψάχνω στο google και να υπάρχει…….)

Σχολιάστε

