Στο Παρίσι

Είμαι αυτή που δεν ενθουσιάζεται με το Παρίσι. Το Παρίσι μου έχει κλέψει μία φίλη. Είναι πολύ ρομαντικό για τα κυνικά μου γούστα. Βρίσκω κάθε γωνία του παρόμοια με την προηγούμενη. Δεν καταλαβαίνω λέξη από όσα μου λένε οι Γάλλοι. Κατά καιρούς το έχω βρει δύσκολο να συνεργαστώ μαζί τους. Βρίσκω τη γαλλική λογοτεχνία συχνά φλύαρη και κουραστική. Και, κυρίως, το Παρίσι έχει ένα βασικό μειονέκτημα: Είναι τόσο κοντινό αλλά και τόσο μακρινό από το Λονδίνο. Σε όλα.
Είμαι αυτή που δεν ενθουσιάζεται με το Παρίσι. Το Παρίσι μου έχει κλέψει μία φίλη. Είναι πολύ ρομαντικό για τα κυνικά μου γούστα. Βρίσκω κάθε γωνία του παρόμοια με την προηγούμενη. Δεν καταλαβαίνω λέξη από όσα μου λένε οι Γάλλοι. Κατά καιρούς το έχω βρει δύσκολο να συνεργαστώ μαζί τους. Βρίσκω τη γαλλική λογοτεχνία συχνά φλύαρη και κουραστική. Και, κυρίως, το Παρίσι έχει ένα βασικό μειονέκτημα: Είναι τόσο κοντινό αλλά και τόσο μακρινό από το Λονδίνο. Σε όλα.

IMG_1630
Στο Παρίσι αισθάνομαι ηλικιωμένη: Λες και τα στερεότυπά μου, οι αγκυλώσεις μου γιγαντώνονται και στερεοποιούνται, γίνονται βράχοι εδραιωμένων απόψεων, φυσικά καθόλου εμπεριστατωμένων. Πολύ γρήγορα με κυριεύει μία άρνηση για όλα – πολύ γρήγορα θέλω να φύγω. Νομιζω πως πουθενά δεν αισθάνομαι τόσο ξένη όσο στο Παρίσι.
IMG_1634
Με ενοχλεί πολύ, νομίζω, το διάχυτο branding του ρομαντισμού: Αν σου πω ότι περπάτησα με έναν φίλο δίπλα στον Ρήνο και μετά ήπιαμε ένα ποτήρι Ρίσλινγκ, θα μου πεις πως ήταν μία εμπειρία. Αν σου πω ότι περπάτησα με έναν φίλο δίπλα στον Σηκουάνα και μετά ήπιαμε ένα ποτήρι Μπορντώ, θα μου πεις πως ήταν μία ρομαντική εμπειρία.
IMG_1633
Δεν είναι ότι δεν μου αρέσει το φαγητό, το κρασί, τα μουσεία και οι λεωφόροι, οι άντρες με τα ωραία κασκόλ και τα σοφιστικέ γυαλιά, δεν είναι ότι δεν απολαμβάνω τις βόλτες στο Μαραί και δεν χαζεύω τα πλανόδια βιβλιοπωλεία κατά μήκος του ποταμού. Τελικά, δεν ξέρω τι ακριβώς μου φταίει, αν μου φταίει.
IMG_1635
Εδώ γνώρισα φίλους που νοιάζομαι ακόμα, εδώ συνάντησα κάποτε τον πατέρα μου ερχόμενη με το Eurostar από το Λονδίνο, εδώ η Μέρεντιθ μου μίλησε δειλά για το μπλογκ της – που μοιάζει πολύ με το δικό μου – εδώ κάναμε καρουσέλ με το Δημήτρη κάτω από τον Πύργο του Άιφελ, σκαρφαλώσαμε λαχανιασμένοι τα σκαλιά στη Μονμάρτη, παραγγείλαμε το ταρτάρ ψημένο.
IMG_1632
Θέλω να ξανάρθω για να πάω στο Shakespeare&Co, να πιω ένα Old Fashioned στο Harry’s New York Bar, να πάω για φαγητό στο L’ Ami Jean. Ίσως δεν έχω κάνει τα σωστά πράγματα, δεν έχω επιλέξει τα σωστά μέρη, ίσως δεν ήρθα ακόμα με τους σωστούς ανθρώπους. Ίσως, πάλι, να έχω πια μεγαλώσει πολύ για να μπορώ να αποχωριστώ τις τόσο αυτάρεσκες εμμονές μου.

2 thoughts on “Στο Παρίσι

  1. Παρεμφερή τα συναισθήματα μου για Παρίσι και Λονδίνο όταν τα πρωτογνώρισα πάνω απο πενήντα χρόνια πριν. Οι «εμμονές» σου πάντως προβλέπω να αμβλυνθούν μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο. There is a tendency to mellow.
    Θείος Χρηστος

Σχολιάστε

