Σχιζοφρένεια

20140702-131036.jpg

Τον τελευταίο καιρό νομίζω πως πάσχω από κάποιου είδους σχιζοφρένεια.
Τις προάλλες, περπατώντας επί της Σόλωνος, έπιασα τον εαυτό μου να ανυπομονεί να βρεθεί στην μικρή παραλία της Κύθνου παρέα με το Μαπούτσε, να είμαι μόνη μου πάνω στα βραχάκια και να περιμένω το Χρήστο και τον Κωστή να βγάλουν αχινούς. Στην φαντασίωσή μου δεν υπήρχε κινητό τηλέφωνο, και, βεβαίως, δεν υπήρχε iPad, αυτά ήταν ξεχασμένα κάπου στην Αθήνα, κι εγώ ήμουν υποχρεωμένη σχεδόν να διαβάζω το Μαπούτσε ώσπου να το τελειώσω.
Και κάπου εκεί, στην φαντασίωση παρείσφρησε, ωσάν μικρό ενοχλητικό έντομο, μία σκέψη τρωκτική: Κι αν δεν μου αρέσει το Μαπούτσε; Κι αν ο Θανάσης έχει δίκιο, ότι πρόκειται περί ενός blockbuster σε γραπτή μορφή; Εάν είχε μαζί μου το iPad δεν θα υπήρχε πρόβλημα: Θα ξεκινούσα ένα άλλο βιβλίο, άσε που θα μπορούσα να στείλω κι ένα μήνυμα στο Θανάση να του πω πόσο δίκιο είχε. Στον καύσωνα της Σόλωνος, σουρεαλιστικά διλήμματα.
Μεθαύριο αναχωρώ για το εξωτερικό. Ετοιμαζόμουν για αυτό το δεκαήμερο ταξίδι ένα χειμώνα τώρα, και τελευταία έμειναν τα πρακτικά: Τι ρούχα παίρνει κανείς μαζί του εάν ταξιδεύει μόνο με χειραποσκευή όταν ο προορισμός έχει μια καύσωνα και μια καταιγίδες; Πώς θα κουβαλήσω το πόστερ της παρουσίασης; Να πάρω ένα βιβλιαράκι μαζί μου, ή το iPad αρκεί;
Είναι, άραγε, σχιζοφρενής η συνειδητοποίηση ότι είμαι εξαρτημένη από το iPad ενώ, ταυτόχρονα, δεν το θέλω πια καθόλου στον ελεύθερό μου χρόνο; Ότι θέλω να το έχω πάντα μαζί μου «για να έχω εναλλακτικές», ενώ, από την άλλη, μου προκαλεί μια εγρήγορση αχρείαστη εκτός δουλειάς; Ότι, ενώ ξέρω ότι δεν υπάρχει τίποτα λιγότερο πρακτικό στην παραλία από ένα iPad, εγώ επιμένω να το έχω στην τσάντα θαλάσσης ακόμα κι όταν, ξαπλωμένη στην πολύχρωμη πετσέτα, απολαμβάνω ένα κανονικότατο, χάρτινο βιβλίο, κυρίως επειδή ακριβώς κρατάω στα χέρια μου χαρτί; Και τι θα κάνω φέτος στο νησί; Θα αφήσω πίσω την τρωκτική συσκευή και θα πάρω μαζί μου τρία βιβλία για να έχω δικλείδες ασφαλείας; Ή, μήπως, θα παραχώσω το iPad κάτω από τα καλοκαιρινά φουστανάκια και θα κάνω σαν να μην είναι εκεί; Κι αυτό, πείτε μου, είναι λίγο psycho, έτσι δεν είναι; Όλη μέρα να διαβάζεις βιβλία ευτυχής στην Πλατιά Άμμο και τη νύχτα να ανοίγεις τη βαλίτσα για να χαϊδέψεις λίγο το μηχανηματάκι πρωτού, ασφαλής, ημιμεθής κι ανακουφισμένη, πέσεις για ύπνο;

Υ.Γ.: Το ποστάκι αυτό γράφτηκε εξ’ ολοκλήρου στο iPad, σε διάλειμμα ανάγνωσης βιβλίου λόγω ανίας. Κάτι λέει κι αυτό.

2 thoughts on “Σχιζοφρένεια

  1. Το σίγουρο ειναι οτι με ο, τι έγραψες πέτυχες κατι φανταστικό (με την κυριολεκτικά έννοια του όρου, δηλ. επιστημονικής φαντασιας): μπήκες στο μυαλό μου κ σημειωσες στο..χαρτί τις σκέψεις μου (περί διακοπών κ χρήσης iPad & βιβλίων).. Υπέροχη. (sent from iPad)😉

  2. Καλημέρα. Ενοχλητική η εξάρτηση από τα μαραφέτια αυτά. Εγώ διανύω μια παρατεταμένη περίοδο που πιάνω το κιντλ μόνο για το New York Times book review, ύστερα από δυο χρόνια που δεν είχα αγγίξει έντυπο βιβλίο!

    Δική μου πρόταση, αν είναι να πάρεις ένα βιβλίο, αυτό να μην είναι το Μαπούτσε. Γεμάτο κλισέ και ακατάσχετα μεγάλο, απορώ με την αποδοχή που έχει συναντήσει στο φιλαναγνωστικό εγχώριο πλήθος. Το μπλοκμπάστερ είναι ένας χαρακτηρισμός που δεν θα του έδινα. Φέρει βια, μίσος και απωθημένα, καθώς και μια, στα όρια της κατήχησης, αναδρομή των παθών της χώρας. Τα σημάδια παρατεταμένης εφηβείας του συγγραφέως ενισχύονται με την επιμονή να μας γαρνίρει το κλίμα με τις μουσικές επιλογές του γαμάτου ντετέκτιβ, που εννοείται είναι αυτές του δημιουργού (σοβάρα, ντετέκτιβ στη Λατινική Αμερική που ακούει μόνο ποστ ροκ και γκαραζοπανκ;)

    Ως βιβλιοφάγος και υποψιασμένη αναζητήτρια μπορείς να βρεις πολλά και καλύτερα για τις διακοπές.

    Υ.Γ. Συγγνώμη για την εκτενή «αντίδρασή» μου, αλλά το διάβασα κι εγώ παρακινούμενος απο μπλογκς που εμπιστεύομαι. Σιχτίριζα μέχρι να το τελειώσω.

Σχολιάστε

