Αυτό το Πάσχα, και όλα τα άλλα

Αυτό το Πάσχα…

  • θέλω να βρω χρόνο να διαβάσω αυτό το βιβλίο, κατά προτίμηση χωρίς καμία διακοπή.

thumbnail

  • ξαναθυμήθηκα ήδη το απόσπασμα από την Παιδική Πασχαλιά του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, που η κυρία Άννα μας είχε βάλει να μάθουμε απ’ έξω: «Πέρυσι, ω! πέρυσι, την Μεγάλην Πέμπτην πρωί, αφού εγύρισαν από την εκκλησίαν, όπου είχον μεταλάβει όλοι, η καλή και προκομμένη μήτηρ, καίτοι άγουσα ήδη τον έβδομο μήνα της εγκυμοσύνης της, ανεσφουγγώθη και ήρχισε να βάπτη εν τη χύτρα τα αυγά, με ριζάρι, κινναβάρι και όξος. Είτα ήρχισαν να έρχωνται εις την θύραν ανα ζεύγη τα παιδιά της πολίχνης, με τον υψηλόν καλάμινον σταυρόν στεφανωμένον με ρόδα ευώδη και με μήκωνας κατακόκκινους, με δενδρολίβανον και με ποικιλόχροα αγριολούλουδα, με τον αποσπασθέντα από τ’ Οχτωήχι χάρτινον Εσταυρωμένον εις το μέσον του σταυρού, και με ερυθρόν μανδήλιον καματίζον, μέλποντα το άσμα:
    Βλέπεις εκείνο το βουνί με κόκκινη παντιέρα;
    Εκεί σταυρώσαν το Χριστό, τον πάντων βασιλέα

Panagia_h_Molybdoskepasth

  • θα είναι η πρώτη φορά που δεν θα έχω δει ούτε ένα επεισόδιο του Ιησού από τη Ναζαρέτ, αλλά που θα έχω και πάλι σχολιάσει τα μάτια του Robert Powell.
  • ήρθε και πάλι η Μεγάλη Πέμπτη, η σκοτεινότερη ημέρα της άνοιξης, η μέρα που πάντα μάλωνα με τη νονά μου επειδή δεν με άφηνε να φορέσω τα καινούργια μου λουστρίνια στην αποψινή Λειτουργία.
  • σκέφτομαι πόσο ωραίο ήταν εκείνο το φόρεμα με τα βολάν και τα κίτρινα παπούτσια που μου είχε πάρει εκείνη το 1983.

28319_430504995882_1747217_n

  • απολαμβάνω τη νηστεία, όπως πάντα – από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου να τρώει φρέσκα κρεμμυδάκια και θρούμπες σε ένα χωράφι στην Αρκαδία.

φωτογραφία

  • για πρώτη φορά μετά από χρόνια, δεν θα δω τους Επιταφίους της Κορινθίας. Θα ακούσω το Ω Γλυκύ μου Έαρ σε ένα μοναστήρι στο τέρμα της χώρας, και θα θυμηθώ τον καιρό εκείνο που, παιδάκι, ρωτούσα τη μαμά μου εάν θα τραγουδούσε κι εκείνη για μένα «αυτό το ωραίο τραγούδι όταν θα πέθαινα». Κι εκείνη μου θύμωνε.
  • θα δω πώς φαίνεται η Ανάσταση μπροστά σε ένα ποτάμι.
  • θα περιμένω όσο τίποτα την Κυριακή αυτή, τη μεγαλύτερη υπόσχεση του χρόνου, την πύλη στην άνοιξη και το καλοκαίρι.

Καλή Ανάσταση!

 

 

2 thoughts on “Αυτό το Πάσχα, και όλα τα άλλα

  1. Καλησπέρα! Καλώς σε βρήκα! Το βιβλίο δεν το έχω διαβάσει ποτέ και μου κίνησες την περιέργεια!
    Καλό Πάσχα σου εύχομαι, να το περάσεις όπως επιθυμείς! Υγεία και αγάπη πάνω απ όλα

Σχολιάστε

