Γράμμα

tourists-1_796418i

Αγαπημένη μου,

Πριν από ακριβώς δέκα ημέρες ξέχασα τα γενέθλιά σου. Παράξενο, γιατί αυτό το καλοκαίρι σε σκεφτόμουν διαρκώς.

Έγιναν πολλά αυτό το καλοκαίρι, βλέπεις. Παντρεύτηκαν καλοί φίλοι, και παρά την γενική κατήφεια, χορέψαμε ως το πρωί. Μάθαμε δύο εγκυμοσύνες πολυπόθητες και περιμένουμε με χαρά τα μικρά ως το Πάσχα. Μία φίλη – δεν την ξέρεις – βρήκε μία τρομερή δουλειά σε ένα εργαστήρι του Πανεπιστημίου της Περούτζια, και είναι πλέον, επισήμως, high flier. Εμένα με κάλεσαν να δώσω την εναρκτήρια ομιλία σε ένα διεθνές συνέδριο στη Νορβηγία του χρόνου – απίστευτο, ε;

Και μέσα σε όλα αυτά, ένας πολύ κοντινός μου άνθρωπος μάς ανακοίνωσε ότι βυθίζεται καθημερινά στην κατάθλιψη, τον είδαμε να μαραζώνει καλοκαιριάτικα, να σκοτεινιάζει, αν μην μας ανοίγεται, είδαμε τα μάτια του να μελαγχολούν χωρίς αφορμή. Ένας άλλος, καλός συνάδελφος, χτύπησε με τη μοτοσυκλέτα του άσχημα τις ημέρες της Παναγίας και ακόμα παλεύει να σωθεί, τον σκέφτομαι στο νοσοκομείο με τα μάτια του κλειστά και τον θυμάμαι λίγο πριν τις διακοπές στο γραφείο να μου λέει πως μπορώ να κρατήσω τα ακουστικά του όσο ήθελα, «σε εμπιστεύομαι», μου είπε, πριν τον χαιρετήσω για καλοκαίρι. Και αναρωτιέμαι, πώς έγινε αυτό;

Φιλενάδα μου, φέτος που ξέχασα να σου ευχηθώ, και που δεν κατάφερα να σε δω τις λίγες ημέρες που ήρθες στην Αθήνα, ήταν η χρονιά που σε σκέφτηκα περισσότερο. Με φανταζόμουν να σου λέω όσα έγιναν κι εσένα να με ακούς, έτσι μετρημένη πάντα, να μου μιλάς, κι εμένα να σκέφτομαι πόσο μου λείπεις.

Όσο για βιβλία, επειδή πάντα με ρωτάς, δεν διάβασα κάτι ιδιαίτερο εκτός από τον Οδυσσέα, με τον οποίο θα δώσω την τελική μάχη τις επόμενες ημέρες που θα είμαι διακοπές. Μου είναι δύσκολος, όχι μόνο γιατί εγώ είμαι ανεπαρκής, αλλά και γιατί συμβαίνουν τόσα πολλά, άλλα μικρά κι άλλα κολοσσιαία, κι εγώ αποπροσανατολίζομαι, τα χάνω.

Τις επόμενες ημέρες θα ετοιμαστώ για τρεις ακόμα γάμους φίλων καλών – δεν τους ξέρεις, αλλά θα τους συμπαθούσες σίγουρα – θα περιμένω τα νέα του Θοδωρή από το νοσοκομείο και θα εύχομαι να τον ξαναδώ στο γραφείο σύντομα όρθιο και γερό, θα πάω δύο ταξίδια με τη δουλειά στη Σκανδιναβία, και θα προσπαθήσω να σε βρω στο Σκάιπ. Α, και θα τελειώσω τον Οδυσσέα, ελπίζω. Elementary.

Να ζήσεις, μου λείπεις, να έρθεις τα Χριστούγεννα.

Α.

Σχολιάστε

