Οδύσσεια_20

??????????-2

 

Σήμερα έκλεισαν δύο μήνες από την ημέρα που άρχισα τον Οδυσσέα.

Σήμερα παρήλθε η διορία που είχα δώσει στον εαυτό μου να ολοκληρώσω το βιβλίο. Δεν τα έχω καταφέρει. Θα χρειαστώ έναν περίπου μήνα ακόμα. Το βιβλίο αυτό, εάν όλα πάνε καλά, θα μου έχει πάρει τρεις μήνες ανάγνωσης, με ενδιάμεσες ανάπαυλες.

Σήμερα έπεσε στα χέρια μου μία φωτογραφία μου. Ήμουνα στην Κοπεγχάγη περί τα τέλη Ιουνίου, τότε θυμάμαι πως διάβαζα ακόμα τον Αίολο, ο καιρός ήταν νοεμβριάτικος, στη φωτογραφία δεν έχω ίχνος μαυρίσματος, είχα χίλιες σκέψεις να με απασχολούν, σήμερα σκέφτηκα ότι αυτή η φωτογραφία μοιάζει βγαλμένη από μία άλλη ζωή, μία ζωή στην οποία διάβαζα το ίδιο βιβλίο με αυτό που ακόμα παλεύω και που με αντιμάχεται. Θα ξαναβρεθώ στην Κοπεγχάγη σε είκοσι ημέρες και πάλι αυτό το βιβλίο θα διαβάζω, σκέφτομαι, και σκέφτομαι πως από τότε που βγήκε αυτή τη φωτογραφία έχω πάει σε δύο χώρες, δύο συναυλίες, τρεις θεατρικές παραστάσεις, είδα φίλους να παντρεύονται, να γεννάνε, να τραυματίζονται επικίνδυνα, να χωρίζουν, ανησύχησα, έκλαψα, μία μέρα κόντεψα να λιποθυμήσω από τη κούραση, Ιούλιος ήταν νομίζω, μία άλλη χόρεψα ως το πρωί, και το βιβλίο παρέμενε ίδιο, το πάλευα και με αντιμαχόταν αλλά δεν το άφησα ποτέ και δεν με άφησε κι αυτό. Αναρωτιέμαι γιατί κάνω αυτή την ανάρτηση μέρα που είναι, και σκέφτομαι πως θέλω να την έχω εδώ να υπάρχει, πως θέλω να μην τα ξεχάσω όλα αυτά, να θυμάμαι ότι, από την ημέρα που τραβήχτηκε αυτή η φωτογραφία μου, μέχρι σήμερα εγώ διβάζω το ίδιο βιβλίο. Να θυμάμαι ότι μία μέρα, σήμερα, μέσα Αυγούστου, εγώ ένοιωσα ότι ο Οδυσσέας δεν είναι το βιβλίο μου αλλά μία άγκυρα που με κρατάει σταθερή ανάμεσα σε όλα όσα αλλάζουν τόσο γρήγορα γύρω μου.

 

One thought on “Οδύσσεια_20

  1. μ΄αρέσει αυτό που κάνεις
    ολοκλήρωσα τον οδυσσέα μετά το πάσχα
    στέκεται το δίτομο δίπλα μου της αγρύπνιας
    αλλά δεν το τολμώ ακόμα
    ασχολούμαι με ρίτσο
    καλή συνέχεια

Σχολιάστε

