Πριν κοιμηθώ

20130808-175226.jpg
Τελικά τα βιβλία που σε παρασύρουν ακολουθούν τη βασική αρχή της ζωής: σε βρίσκουν εκεί που δεν το περιμένεις.
Εδώ και μήνες το Amazon επέμενε αλλά εγώ το αγνοούσα. Λίγο το εξώφυλλο με το μάτι που δεν μου πολυάρεσε, λίγο ο σχετικά αφελής του τίτλος, λίγο το ανόητο πείσμα μου να είμαι εγώ αυτή που θα ανακαλύπτει μόνη της τα εκάστοτε αναγνώσματα, δεν είχα δώσει σημασία στο Before I go to Sleep του Βρετανού SJ Watson. Καλά έκανα. Γιατί το βιβλίο αυτό μου χάρισε δυο ημέρες τεράστιας απόλαυσης στην αρχή των φετινών μου διακοπών. Καλά έκανα διότι, χωρίς να το θέλω, το φύλαξα για την κατάλληλη στιγμή.
Η ιστορία βασίζεται σε μια σκέψη που κάποτε έκανα κι εγώ συχνά πριν κοιμηθώ. Τι θα γινόταν εάν, κάθε φορά που έπεφτα για ύπνο, έχανα κάθε ανάμνηση της ζωής μου από ένα σημείο κι έπειτα; Τι θα γινόταν εάν κάθε πρωί που ξυπνούσα, η μνήμη που έφτανε μόνο μέχρι τα είκοσί μου χρόνια; Εάν το πρόσωπο και το σώμα που αντίκρυζα στον καθράφτη του μπάνιου δεν το αναγνώριζα πια;
Η αφήγηση της 47χρονης Christine, η οποία, μετά από μία τραυματική εμπειρία αδυνατεί να ανακαλέσει το ο,τιδήποτε πέραν της ηλικίας των 27 ετών, είναι ακριβώς όπως πρέπει να είναι μία αφήγηση ενός ανθρώπου ο οποίος καθημερινά ανακαλύπτει το παρελθόν του και τους γύρω του: αναξιόπιστη, συναρπαστική κι αγωνιώδης. Ποιο είναι το πραγματικό παρελθόν της Christine; Τι την έφερε ως εδώ; Είναι αλήθεια όσα της λένε οι δικοί της άνθρωποι για τη ζωή της;
Το Before I go to Sleep είναι ένα εξαιρετικό βιβλίο του είδους του, ένα ψυχολογικό θρίλερ με το τέλος που του αρμόζει, γραμμένο με τόση αυτοπεποίθηση που σχεδόν δεν μπορείς να πιστέψεις πως ο 40χρονος συγγραφέας δεν είναι γυναίκα όπως η ηρωίδα του, σχεδόν ξεχνάς πως αυτό είναι το πρώτο του βιβλίο. Βέβαια, οι κόποι του SJ Watson αναγνωρίστηκαν: το Before I go to Sleep, γραμμένο στο πλαίσιο του πρώτου συγγραφικού εργαστηρίου Writing a Novel της Faber Academy, όχι μόνο έγινε παγκόσμια εκδοτική επιτυχία και κυκλοφόρησε σε 42 χώρες, αλλά, εντός του 2014 θα μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη με πρωταγωνιστές τη Nicole Kidman και τον Colin Firth.
Ζηλεύω όλους εσάς που δεν το έχετε ακόμα διαβάσει.

20130808-175312.jpg

20130808-175321.jpg

5 thoughts on “Πριν κοιμηθώ

  1. Κι εγώ σε διακοπές το είχα διαβάσει πριν 2 χρόνια στη Σάμο!Είναι ένα από τα βιβλία που μου άρεσαν πολύ με κορύφωση και ένταση στις τελευταίες σελίδες😛 Στα ελληνικά κυκλοφορεί με τον τίτλο Αμνησία και ένα τέλειο εξώφυλλο!Περιμένω κριτική για το αστυνομικό της Ρόουλινγκ.
    Καλές βουτιές, Αγιάτη, σε θάλασσες και βιβλία🙂

Σχολιάστε

