Οδύσσεια_02

Βρίσκομαι ήδη στον Πρωτέα, το τρίτο κεφάλαιο του βιβλίου. Έχω σταματήσει να κοιτάζω την παραμικρή λέξη στο λεξικό, και χρησιμοποιώ το βοήθημα ελάχιστα. Αφήνομαι στη θαυμαστή, περίτεχνη γλώσσα του Τζόυς (κάποιες στιγμές αισθάνομαι – όχι σκέφτομαι – ότι αυτό είναι το αρτιότερο κι ομορφότερο αγγλικό κείμενο που έχει πέσει ποτέ στα χέρια μου), παρακολουθώ με σχετική άνεση τα διλήμματα και τους προβληματισμούς του Stephen Dedalus για τη θρησκεία, το Θεό, την ελευθερία και το θάνατο της μητέρας του. Δεν έχω καλά καλά διαβάσει 100 σελίδες και μπορώ σχεδόν να συμμεριστώ τις αριστοτελικές του ανησυχίες:

Ineluctable modality of the visible: at least that if no more, thought through my eyes. Signatures of all things I am here to read, seaspawn and seawrack, the nearing tide, that rusty boot

Στο Ιρλανδικό Πέλαγος το αεροπλάνο κουνάει πολύ. Το διάβασμα είναι αδύνατο. Δεν ξέρω εάν ζαλίζομαι ή εάν πράγματι έχω μπροστά μου αυτή τη λέξη:

contransmagnificandjewbangtantiality

Μάλλον δεν ζαλίζομαι.

20130618-105401.jpg

20130618-105410.jpg

Σχολιάστε

