Ηλεκτρονική Ανάγνωση κι άλλες ανησυχίες

ipad

Το κρατάω στα χέρια μου μάλλον αδέξια. Η εξοικείωση που μπορεί να έχω με παρόμοιες συσκευές, πανέξυπνα κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές PC και Mac δεν βοηθά καθόλου. Στέκομαι αμήχανη και κοιτάζω την οθόνη και δεν ξέρω τι περιμένω από αυτήν. Από χθες βράδυ που το απέκτησα αναρωτιέμαι αν έκανα καλά. Θα καταφέρω άραγε να διαβάσω έστω κι ένα βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή σε αυτή τη μικρή οθόνη; Θα καταφέρω να το απολαύσω το ίδιο; Άγνωστο.

Δεν ρώτησα κανέναν. Δεν ρώτησα τις προδιαγραφές, δεν έψαξα τις διαφορές ανάμεσα στο απλό Kindle και στο Fire, δεν συμβουλεύτηκα geek φίλους που χρόνια εντρυφούν στις χαρές της Apple, δεν μπήκα σε φόρουμ. Όλα αποφασίστηκαν γρήγορα. Ο πατέρας μου με είχε σε ανύποπτο χρόνο ενημερώσει πως το «iPad είναι βαρύ για το κρεβάτι» (βλέπει spagetti western για να κοιμηθεί), ο Νίκος είχε συστήσει αυθόρμητα το iPad mini, ο Κωστής παραπονέθηκε κάποια στιγμή πως το Kindle του δεν βολεύει για αρχεία .pdf, και κάπως έτσι μπήκα χθες σε ένα κατάστημα του κέντρου της Αθήνας και αγόρασα ένα iPad mini. Τίποτα δεν με προβλημάτισε, εκτός ίσως από το χρώμα της συσκευής (το πήρα λευκό καθώς ο υπάλληλος μονολογούσε «χα, το ήξερα»), και το χρώμα της θήκης (και αυτή λευκή ενώ ο υπάλληλος μου έλεγε ότι «κρίμα, σας ταιριάζει η ροζ» -γιατί άραγε;)

Γύρισα στο σπίτι, απόλαυσα το άνοιγμα του κουτιού τόσο που θα έκανα τον Steve Jobs περήφανο, η συσκευούλα είχε και επαρκή μπαταρία για να χαρώ ακόμα περισσότερο, κι άρχισα να τη γεμίζω με βιβλία. Αυτή τη στιγμή η κάτασπρη συσκευή περιέχει 5 βιβλία:

  • Mrs Dalloway
  • Eichmann in Jerusalem
  • The Innocent
  • The Casual Vacancy
  • Murder on the Leviathan

Αύριο το πρωί, για πρώτη φορά, θα ταξιδέψω χωρίς να έχω μαζί μου ούτε μία τυπωμένη σελίδα. Θα έχω μαζί μου 5 ολόκληρα βιβλία, από τα οποία θα διαλέξω ένα, και ελπίζω αυτό να είναι η αρχή μιας καινούργιας ωραίας περιπέτειας.

4 thoughts on “Ηλεκτρονική Ανάγνωση κι άλλες ανησυχίες

  1. Μόνο από άποψη χώρου, τεράστια διευκόλυνση. Το άγχος μου με τη μετακόμιση-μετανάστευση ήταν τι θα γίνει με τα βιβλία. Τώρα έχω 200 βιβλία σε ένα πραγματάκι 500 γραμμαρίων και μου φαίνεται σα θαύμα. Μεγειά, λοιπόν!

  2. Αν όντως χρειάζεσαι και τα PDF τότε καλά έκανες και πήρες το iPad mini. Αν όχι και προτιμούσες λύση mobi (της Amazon) ή epub (τα υπόλοιπα ebooks) τότε καλύτερα θα ήταν να επιλέξεις κάποιο από τα kindle e-readers όπως το Paperwhite (και όχι το Fire που είναι tablet).
    Όπως και να έχει και με τα δύο είδη συσκευών θα βολευτείς πολύ. Η ανάγνωση είναι ευχάριστη και το πρόβλημα χώρου πλέον εξαφανίζεται.

    Μόνο αρνητικό πλέον με το iPad mini είναι ότι γυαλίζει κάτω από τον ήλιο (κάτι που με τα kindle με το e-ink δεν συμβαίνει.

    1. Ναι, η αλήθεια είναι ότι η επιλογή έγινε λόγω των pdf (αρχεία για τη δουλειά, δηλαδή, κτλ). Το γνωρίζω το πρόβλημα του ήλιου, αλλά προσωπικά βρίσκω τα λερωμένα από το αντιηλιακό δάχτυλα λίγο δυσκολότερο🙂

  3. Εγώ που έχω το iPad mini δε μπορω να διαβάσω ολόκληρα βιβλία με κουράζει. Αλλα δε φταίει το iPad . Γενικά δε μπορω να διαβάσω για ώρα και με ευχαρίστηση απο υπολογιστές, tablet κλπ.
    Για ψιλόπράγματα όπως άρθρα κ τέτοια καλό ειναι όμως.

Σχολιάστε

