Περί απιστίας

Αυτές τις ημέρες διαβάζω παράλληλα τρία βιβλία. Είναι παγκόσμια πρώτη, δεν ξέρω αν θα τα καταφέρω να τα ολοκληρώσω όλα, δεν ξέρω τι θα μου μείνει από το κάθε ένα από αυτά.

Για χρόνια διάβαζα αυστηρά ένα μόνο βιβλίο. Ήμουν πιστή σαν καλοεκπαιδευμένο κουτάβι, δεν άνοιγα ποτέ βιβλίο εάν δεν τελείωνα το προηγούμενο. Το λεγόμενο «παράλληλο διάβασμα» ήταν μία έννοια άγνωστη, κάτι που έκαναν είτε οι άπιστοι είτε οι εξαιρετικά εύστροφοι (ομάδες, βέβαια, όχι αμοιβαία αποκλειόμενες). Η πρώτη φορά που άνοιξα κι έκλεισα δύο βιβλία παράλληλα, διαβάζοντάς τα και τα δύο από την αρχή ως το τέλος, ήταν κάπου γύρω στο 2004:

φωτογραφία (2)Θυμάμαι πως κοιτούσα τα δύο βιβλία στο κομοδίνο μου και μου φαινόταν παράδοξο, έως και βλάσφημο, το ότι άφηνα το ένα για να πιάσω το άλλο.

Η δεύτερη φορά που θυμάμαι έντονα να διαπράττω το ίδιο αδίκημα ήταν λίγα χρόνια αργότερα. Το pattern ήταν το ίδιο – δύο πολύ διαφορετικά είδη γραφής, ένα βιβλίο λογοτεχνικό κι ένα όχι:

ImageΑυτή τη φορά δεν δυσκολεύτηκα τόσο. Θαύμασα τα δύο βιβλία για αυτό που ήταν, κύλησαν εύκολα και γρήγορα, κι επίσης – ω τι έκπληξη! – το έναν ήταν μία ανάσα από το άλλο.

Έτσι, το καθιέρωσα: Για καιρό διάβαζα κάποιο μυθιστόρημα παράλληλα με ένα κόμικ. Στην αρχή ήταν λίγο άβολο («Μόλις τελειώσω το κεφάλαιο θα διαβάσω 10 σελίδες κόμικ»), σιγά σιγά το συνήθισα και τώρα δεν μπορώ διαφορετικά.

Image (1)Καμία σημασία δεν έχει πλέον εάν το μυθιστόρημα είναι ογκώδες ή όχι. Και γρήγορα το κόμικ αντικαταστάθηκε από κάποια νουβέλα, ή μία ποιητική συλλογή. Τα τελευταία 3-4 χρόνια κύλησαν έτσι. Μέχρι αυτή την εβδομάδα, δηλαδή.

Δεν ξέρω πώς και γιατί, αλλά αυτές τις ημέρες έχω στα χέρια μου δύο μυθιστορήματα που κυλούν καταπληκτικά, και μία νουβέλα που μου κάνει παρέα στο μετρό.

Όπως πάντα με την απιστία, είναι να μην γίνει η αρχή.

3 thoughts on “Περί απιστίας

  1. Χμμμ… από τότε που πήρα το kindle η απιστία εδραιώθηκε.
    Χάρτινο βιβλίο στο κομοδίνο, ηλεκτρονικό στο μετρό και τις διακοπές.
    Απλά φροντίζω να διαβάζω ΠΟΛΥ διαφορετικά πράγματα
    και νομίζω αυτό το menage a trois με ανανεώνει🙂

  2. Εγώ εδώ και χρόνια διαβάζω παράλληλα τουλάχιστον 10 βιβλία. Δεν είμαι εξαιρετικά εύστροφη. Είμαι όμως εξαιρετικά άπιστη.

Σχολιάστε

