Το μακρύ ταξίδι της ενηλικίωσης

Όταν της είπα ότι το βιβλίο μου άρεσε, εκείνη νόμιζε ότι αστειευόμουν.

Δεν έχω καταλάβει γιατί η Αλεξάνδρα Κ* δεν πίστευε ότι θα μου άρεσε το Lalaland. Ναι, είναι αλήθεια ότι πρόκειται για ένα νεανικό μυθιστόρημα. Και ίσως, πράγματι, να είναι ελαφρύ. Αλλά είναι γλυκό, τρυφερό, έξυπνο και, κυρίως, είναι πάρα πολύ καλογραμμένο.

Το Lalaland δεν είναι παρά μία ιστορία ενηλικίωσης δύο 19χρονων παιδιών, μία καλοκαιρινή ιστορία φυγής, έρωτα και αναζήτησης του εαυτού σε μία χώρα που βυθίζεται πίσω από την πρύμνη ενός καραβιού που σαλπάρει στο Αιγαίο.

Είναι γεγονός ότι είχα χρόνια να διαβάσω νεανικό μυθιστόρημα – κυρίως λόγω ηλικίας, αλλά όχι μόνο. Στα δώδεκά μου χρόνια διάβασα δύο συνεχόμενες φορές το Σπίτι Για Πέντε της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, και τότε ήταν που συνειδητοποίησα με τον πιο όμορφο τρόπο ότι δεν ήταν όλες οι οικογένειες σαν τη δική μου. Χρόνια αργότερα, όταν ξανασυνάντησα το βιβλίο σε κάποιο ράφι μου, το έβγαλα και το κράτησα για λίγο: αν ήταν άνθρωπος, αυτό θα ήταν χάδι.

Έκτοτε, σπάνια διάβασα λογοτεχνία αμιγώς γραμμένη για νεότερες ηλικίες. Το Lalaland (εκδ. Πατάκη, 2012) έπεσε στα χέρια μου τυχαία, μετά από μία σύντομη συνάντηση με τη συγγραφέα του. Η Αλεξάνδρα Κ* (η οποία έχει τονίσει ότι αυτό δεν είναι ψευδώνυμο, αλλά μία λειψή εκδοχή του ονόματός της: «Κάπως έτσι νιώθω όταν δημοσιεύεται κάτι δικό μου οπότε φοβάμαι ακόμη να το πω ολόκληρο.») είναι 27 χρονών – τόσο κοντά αλλά και τόσο μακριά από την ηλικία της Λου και του Τομά, των δύο ηρώων της – και στο παρελθόν έχει  ασχοληθεί με το παιδικό βιβλίο. Παιδικό κι εφηβικό βιβλίο. Δύο από τα δυσκολότερα είδη – το κοινό τους μπορεί να είναι πιο αμείλικτο κι από τις αυστηρότερες λογοτεχνικές επιτροπές.

Τι ήταν αυτό που έκανε το Lalaland να μου αρέσει τόσο; Μπορεί κανείς να πει ότι με ταξίδεψε. Με ταξίδεψε στα νησιά του Αιγαίου, στη εποχή που όλα ήταν εφικτά, στη βραδιά που περιμέναμε κάτω από τα σκεπάσματα να κοιμηθούν οι γονείς για να περάσουμε κρυφά τη νύχτα στην παραλία. Με γύρισε πίσω στα καλοκαίρια με την κιθάρα του Ηλία που ποτέ δεν μας χαλούσε το χατίρι με τις παραγγελιές. Το Lalaland με πήρε από το χέρι και με πήγε βόλτα πίσω στο πρώτο μου φιλί, μου θύμισε το μαξιλάρι που δάγκωνα μετά την πρώτη απογοήτευση. Με ταξίδεψε, επίσης, στις πρώτες διακοπές μόνη τότε στη Σαντορίνη, αλλά και το συναίσθημα εκείνο που με κατέκλυσε την πρώτη φορά που ψήφισα: Νόμιζα ότι με ένα μικρό χαρτάκι μπορούσα να αλλάξω τον κόσμο.

Ο βασικότερος, όμως, λόγος για τον οποίο μου άρεσε το Lalaland, Αλεξάνδρα, είναι γιατί αυτό που διάβασα ήταν ένα βιβλίο που σε κάνει να θέλεις να διαβάσεις κι άλλα βιβλία. Είναι ένα βιβλίο-ταξίδι που σε κάνει να θέλεις να ξαναφύγεις αμέσως μόλις έχεις επιστρέψει. Σε κάνει να πας στο βιβλιοπωλείο και να αγοράσεις κι άλλα βιβλία. Κι αυτό, εάν είσαι 18 χρονών, δεν είναι καθόλου αυτονόητο. Γι’ αυτό μου άρεσε το Lalaland.

Η Αλεξάνδρα Κ* και οι εκδόσεις Πατάκη χάρισαν σε αυτό το μπλογκ δύο αντίτυπα του Lalaland. Αφού τους ευχαριστήσω πολύ, θέλω με τη σειρά μου να τα χαρίσω σε δύο εφήβους μέχρι 19 ετών που να αγαπούν το διάβασμα.

Το μόνο που έχεις να κάνεις για να κερδίσεις ένα αντίτυπο του Lalaland είναι να απαντήσεις την εξής ερώτηση: Ποιο ήταν το αγαπημένο σου βιβλίο όταν ήσουν σε εκείνη την ηλικία και σε ποιον θέλεις να χαρίσεις αυτό το βιβλίο;

Εάν, βέβαια, είσαι σήμερα μόλις 19 (ή και μικρότερος!), θέλω απλά να μάθω ποιο είναι το αγαπημένο σου βιβλίο.

Δεν ζητάω πολλά.

Οι τυχεροί, οι οποίοι για να παραλάβουν τα βιβλία στο σπίτι τους αρκεί να έχουν ταχυδρομική διεύθυνση στην Ελλάδα, θα ανακοινωθούν την Τρίτη, 13 Νοεμβρίου, μετά από μικρή κλήρωση!

8 thoughts on “Το μακρύ ταξίδι της ενηλικίωσης

  1. Εκείνη την εποχή τα αγαπημένα μου βιβλία ήταν πολλά, δύσκολο να ξεχωρίσω ένα: όλα της Jane Austen όπως Sense and Sensibility, το The Great Gatsby του Scott Fitzgerald, το Jane Eyre και όλη η σειρά της ‘Πολυάννα και το παιχνίδι της Χαράς’ και θα ήθελα αν κερδίσω να χαρήσω το βιβλίο αυτό στη μικρή μου κόρη Ιωάννα που είναι στην ηλικία των ηρώων της Αλεξάνδρας Κ στο Lalaland.

  2. Tότε, στο πρώτο έτος, ένας συμφοιτητής μου, μου χάρισε το άρωμα του ονείρου του Τομ Ρόμπινς. Ε δεν ήθελε και πολύ!
    Το lalaland, αφου το διαβασω, θα το χαρίσω στον αδερφό μου.

  3. Ίσως αυτή η απάντηση να μην πιάνεται, αλλά είμαι 17 χρονών ( σε 31 μέρες θα είμαι 18!!!) και από την πρώτη στιγμή που τα διάβασα αυτά τα δύο είναι τα αγαπημένα μου βιβλία! :»Η Γυφτοπούλα του Α.Παπαδιαμάντη, γιατί με μύησε σε έναν εντελώς ξεχωριστό και πρωτότυπο κόσμο αγάπης και μαγείας, και ο Μικρός Πρίγκιπας γιατί όσα χρόνια κι αν έχουν περάσει από όταν το πρωτοέπιασα στα χέρια μου, η ανάμνηση του μόνο με κάνει να πιστεύω ότι υπάρχει ελπίδα και καλό στον κόσμο και μέσα στους ανθρώπους. Ειλικρινά συγνώμη γιατί δεν θέλω να διαλέξω…νιώθω ότι αν διάλεγα ένα από τα δύο,θα έκανα ένα θανάσιμο αμάρτημα! Καλή διασκέδαση σε όποιους κερδίσουν!!!

  4. Πω, πω! Με πήγες πολύ πίσω..Θυμάμαι εκείνη τη σειρά νεοελληνικής λογοτεχνίας με το μαύρο χρώμα στο εξώφυλλο στην οποία διάβασα για πρώτη φορά Βενέζη, Μυριβήλη, Καραγάτση..
    Αν πρέπει να θυμηθώ αμιγώς νεανική λογοτεχνία τότε μού έρχονται στο νου δύο τόμοι, το ημερολόγιο ενός μικρού άγγλου του οποίου δυστυχώς δεν μπορώ να θυμηθώ τώρα και τα βιβλία μου βρίσκονται στο νησί μου στη Ρόδο…Θυμάμαι όμως πολύ καθαρά ότι μιλούσε για τη Θάτσερ, για τις απεργίες στην Αγγλία , για τον πόλεμο στα νησιά Φώκλαντ, διαπλέκοντας τα όλα αυτά με την καθημερινότητα του φυσικά…Αλήθεια μήπως μπορείς να με βοηθήσεις με το όνομα;

  5. Το βρήκα!! Ήταν το «κρυφό ημερολόγιο του Άντριαν Μολ ηλικίας 13 χρονών και 3/4» της Σου Τάουνσεντ …Απίστευτο αγγλικό χιούμορ, αυτοσαρκασμός, οι εφηβικές ανησυχίες του Άντριαν σε μια εποχή που φαντάζει πια τόσο μακρινή…

  6. Χα, what are the odds? Είμαι 19, μου είχε αρέσει η ιδέα του βιβλίου όταν είχα δει κάποια βίντεο της συγγραφέως. Λοιπόν, αγαπημένο βιβλίο…χμ δύσκολο.. ας πω αυτήν την εποχή, τα Χαστουκόψαρα του Χρηστίδη.

  7. Με πολύ πάθος θα απαντήσω πως είναι ο Μικρός Πρίγκιπας. Έπεσε στα χέρια μου τυχαία, το διάβασα, το αγάπησα και δεν το ξέχασα από τότε! Νομίζω ένα αγαπημένο μου πρόσωπο που έχει πολύ ανάγκη να παραμυθιαστεί, το χρειάζεται το βιβλίο σου!!

Σχολιάστε

