Η καλύβα του μπάρμπα-Θωμά

Σήμερα τα ξημερώματα  στο πλοίο της επιστροφής, καθώς κοιτούσα τον ήλιο να ανατέλλει πίσω από την Αμοργό, ορκίστηκα να μην αφήσω τίποτα να με καταθλίψει πίσω στην Αθήνα.

Κόντεψα να μην τα καταφέρω.

Λίγες ώρες αφότου έφτασα, είχα την ατυχία να δω ένα βιντεάκι που μου ανακάτεψε τη διάθεση.

Ήταν παντού: στο Facebook, στο Twitter, ένας φίλος μου το έστειλε και με mail. Τα σχόλια ήταν αποκαρδιωτικά. Δικαίως.

Ανέκαθεν δεν μπορούσα να κατανοήσω την ανάγκη ενός συγγραφέα να πολιτευθεί, και μάλιστα σε τέτοιους καιρούς. Στο δικό μου πτωχό μυαλό ο Συγγραφέας είναι ένας πνευματικός οδηγός, είναι ο προσφέρων συλλογική έμπνευση και ανακούφιση σε εμάς τους υπολοίπους.

Ο Συγγραφέας είναι εξ’ ορισμού πολιτικοποιημένος και ανώτερος. Είναι αποστασιοποιημένος και σοφός.

Το βιντεάκι με τάραξε. Τι ήταν αυτό που έκανε έναν ευρύτατα γνωστό συγγραφέα να εκτεθεί έτσι; Γιατί δεν σκέφτηκε όλα τα ωραία που γράφτηκαν κατά καιρούς για εκείνον με την κυκλοφορία των βιβλίων του; Γιατί άραγε δεν ικανοποιήθηκε με την παρουσίαση ενός εκ των πλέον πολυσυζητημένων ντοκυμανταίρ των τελευταίων ετών; Και τι παραπάνω πίστεψε ότι μπορούσε να προσφέρει από το μετερίζι της πολιτικής; Ποιος τον πλάνεψε;

Ντράπηκα και για τους δύο συνομιλητές, αλλά για τον συγγραφέα ντράπηκα λίγο περισσότερο.

Αφού είδα το βιντεάκι του παραληρήματος και του παροξυσμού, αφού αναρωτήθηκα τι άλλο μπορεί πια να πάει στραβά σε αυτόν τον τόπο, προσπάθησα να μείνω πιστή στον όρκο του ξημερώματος.

Έφερα στο νου μου το μικρό Παναγιώτη, τα ανυπόμονα χεράκια του καθώς χάιδευε τον αχινό στην άκρη της προκυμαίας. Σκέφτηκα ότι τελικά ίσως δεν μάθω ποτέ να χορεύω Μπάλλο, αλλά ότι τουλάχιστον το δοκίμασα στην πλατεία του χωριού. Και θυμήθηκα τις σπηλιές του Μούρου, το άρωμα του ιωδίου, τα ονόματα που χαράξαμε στο βράχο, το απαστράπτον, υπέροχο μπλε των σωμάτων μας στο αντικαθρέφτισμα του ήλιου.

Ο πλανεμένος συγγραφέας δεν στάθηκε ικανός να με κάνει να παραβώ τον πρωινό όρκο στο πίσω κατάστρωμα.

 

Advertisements

9 thoughts on “Η καλύβα του μπάρμπα-Θωμά

  1. Εγώ πιο πολύ δεν ντράπηκα για τις φωνές και τα ξεσπάσματα που όπως να τα κάνεις είναι ανθρώπινα.

    Πιο πολύ ντράπηκα για την άποψη που εκφέρει ο συνομιλητής του Τατσόπουλου ότι πρόκειται για έναν ανεπάγγελτο!!

    Αυτή είναι οι «τεχνοκράτες» του σήμερα; Αυτοί που θεωρούν τον συγγραφέα 17 βιβλίων ανεπάγγελτο;;;

  2. «Το να σου αρέσει ένας συγγραφέας κ να θες να τον γνωρίσεις, είναι σαν να σου αρέσει το pate de fois gras κ να θες να γνωρίσεις τη χήνα.» ~Κέσλερ

    Επί του συγκεκριμένου δεν έχω άποψη, γιατί δεν το έχω δει ακόμα. Γενικώς και αορίστως συμφωνώ με το «Ο Συγγραφέας είναι εξ’ ορισμού πολιτικοποιημένος και ανώτερος», αλλά πλέον δεν είμαι τόσο σίγουρη αν θα πρέπει να παραμένει αποστασιοποιημένος.

      1. δεν τον γνώριζε αλλά ήξερε ότι ήταν ανεπάγγελτος
        προφανώς όποιος δεν συχνάζει στα σαλόνια των CEO θεωρείται αυτομάτως ανεπάγγελτος από τον κο της Δράσης 😉

  3. Ένας πολιτισμένος άνθρωπος πρέπει να έχει αυτοσυγκράτηση.
    Ένας άνθρωπος που ασχολείται με τις τέχνες και τα γράμματα πρέπει να είναι πολιτισμένος.
    Εκτός κι αν νομίζει ότι ασχολείται με τις τέχνες και τα γράμματα ενώ στην ουσία ασχολείται με την εικόνα του.

  4. Τι κρίμα! Πολύ σωστά σχολιάζουν Narrator και librarian αλλά αυτό δε μάς εμποδίζει να λυπόμαστε. Αν χειρόδικούν κι οι συγγραφείς δίνουμε τόπο στους Χρυσαυγίτες.
    Κι εν τέλει τι μου έμεινε από αυτή την παράλογη κρίση ευθιξίας; Η απουσία επιχειρημάτων.

  5. Καλοπροαίρετη ερώτηση: Θεωρείτε τον Τατσόπουλο άνθρωπο των γραμμάτων -ό,τι κι αν αυτό σημαίνει για τον καθένας μας- ή άνθρωπο με πνευματικότητα; Δεν έχω ισχυρή άποψη, γιατί δεν παρακολουθώ το έργο του. Διάβασα μόνο την «Καλωσύνη των ξένων» και δεν μπορώ να πω ότι μού έδωσε την εντύπωση ότι διαθέτει κάποια από τις πιο πάνω ιδιότητες.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s