«Κατάλαβα ότι αγαπάτε πολύ τα βιβλία και αυτό ακριβώς μετράει περισσότερο»

Πριν από σχεδόν ένα μήνα έλαβα το παρακάτω email.

Δεν ξέρω τι ήταν αυτό που με συγκίνησε περισσότερο: Η συστολή στη γραφή; Ο πληθυντικός ευγενείας; Ή, μήπως, το ότι εκεί έξω υπάρχει κάποιος, έστω ένας, ο οποίος ζητάει τη γνώμη μου για έναν τιτάνα της λογοτεχνίας;

Το – ελαφρώς τροποποιημένο – email με εξέπληξε. Μου φάνηκε ειλικρινές. Μου φάνηκε σαν ένα γράμμα που θα μπορούσα να είχα γράψει εγώ η ίδια ως φοιτήτρια. Μόνο που πάντα ντρεπόμουν.

Το σκεφτόμουν για καιρό και δεν ήξερα πώς να το απαντήσω. Θα μπορούσα, βέβαια, να ακολουθήσω την οδό της απλότητας και να γράψω κάτι σαν «Αγαπητή Α., σε ευχαριστώ πολύ για το όμορφο μήνυμά σου. Διάβασα το Έγκλημα και Τιμωρία στην ηλικία σου και το βρήκα μία αποκάλυψη. Με άλλαξε για πάντα ως αναγνώστρια και μου άνοιξε νέους λογοτεχνικούς ορίζοντες. Δεν έχω διαβάσει ακόμα τον Ηλίθιο, αλλά οι Δαιμονισμένοι είναι σίγουρα ένα από τα επόμενα βιβλία που θα δοκιμάσω. Όσο για τον Ντοστογιέφσκι, τι να πω; Ό,τι και να σου γράψω είναι λίγο. Και πάλι σε ευχαριστώ!»

Θα μπορούσα. Αλλά θα ήταν μία τεράστια υποκρισία. Η απάντηση που αποφάσισα να δώσω είναι η εξής:

Υ.Γ.: Αγαπητή Α., μου γράφεις «Κατάλαβα ότι αγαπάτε πολύ τα βιβλία και αυτό ακριβώς μετράει περισσότερο». Έτσι είναι. Αυτό ακριβώς είναι που μετράει.

 

5 thoughts on “«Κατάλαβα ότι αγαπάτε πολύ τα βιβλία και αυτό ακριβώς μετράει περισσότερο»

  1. Μπράβο για την ειλικρίνια!
    Όσο για την αναγνώστρια, όντως αν αγαπάς Ντοστογιέφσκι θα έλεγα να έγραφες κάπου, σε ένα μπλογκ ίσως, τις σκέψεις σου. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον. Μπορεί να με παρακινούσε κι εμένα που με τρομάζει όλο το πακέτο (αριθμός σελίδων, βαρύτητα ονόματος κλασσική γραφή κτλ).

  2. H κοπέλα θα μπορούσε,θεωρώ,να έγραφε κι εκείνη ένα blog όμως,όχι σαν αυτό εδώ ακριβώς,αλλά κάτι περισσότερο σαν να αντάλλαζε απόψεις με άλλους για βιβλία…Να πρότεινε αλλά και να της πρότειναν βιβλία. Αυτό θα το έκανα follow αμέσως…κι έτσι, θα ήταν 2 τα αγαπημένα μου blog: αυτό και της κοπέλας!!!!!!! *=*

  3. Καλησπερα!Εγω ειμαι η φοιτητρια που σας εγραψε…Με λενε Αναστασια( μη με φωναζετε »A»),θα αισθανθω πιο οικεια..Η αληθεια ειναι οτι νομιζω πως δεν ειμαι ετοιμη να γραψω ενα λογοτεχνκο μπλογκ.Διαβαζω βιβλια απο την πρωτη δημοτικου,που εμαθα αναγνωση και τα λατρευω.Αρκει ενα βιβλιο για να με ταξιδεψει και να με κανει να ξεχαστω απο τα οποια προβληματα μου.Κ.Αγιατη,το γεγονος οτι γραψατε ενα ποστ για μενα με συγκινει παρα πολυ,δεν το περιμενα σε καμια περιπτωση και σας ευχαριστω παρα πολυ…
    Για τον Ντοστογιεφσκι τωρα,μολις τελειωσα τους Δαιμονισμενους και εχω να δηλωσω οτι Ο Ηλιθιος μου αρεσε πολυ περισσοτερο..
    Τελος,θα ηθελα να πω οτι εχω γνωρισει παρα πολλους ανθρωπους που διαβαζουν βιβλια για το »θεαθηναι»..Και αυτο,που στα 20 μου χρονια το εχω συναντησει σε ανθρωπους της ηλικιας μου,αλλα και μεγαλυτερους,το θεωρω ιεροσυλια,οσο και αν φαινεται πολυ βαρια λεξη.
    Γι’αυτο,εμπιστευομαι πολυ τη γνωμη των ανθρωπων που αγαπανε τα βιβλια.Και αυτο φαινεται στο βλεμμα τους,μολις μπαινουν σε ενα βιβλιοπωλειο,απο την κραυγη που θα βγαλουν μολις βρουν αυτο που εψαχναν,απο το οτι θα μεινουν στο σπιτι για να τελειωσουν ενα βιβλιο και δε θα βγουν μια μερα για καφε..
    Και παλι σας ευχαριστω.Απο τοτε που ανακαλυψα το μπλογκ σας το διαβαζω συχνα..Ελπιζω καποια μερα να νιωσω ετοιμη να γραψω και εγω ενα…Καλη συνεχεια σας ευχομαι!
    Υ.Γ:A book is the only place in which you can examine a fragile thought without breaking it, or explore an explosive idea without fear it will go off in your face. It is one of the few havens remaining where a man’s mind can get both provocation and privacy. ~Edward P. Morgan

  4. http://bookseaters.wordpress.com/ Αυτο ειναι το μπλογκ μου,στο υστερογραφο κανω αναφορα στο δικο σας μπλογκ και ελπιζω να μη σας πειραζει!Ηταν μια αποφαση στιγμης η δημιουργια αυτου του μπλογκ!Σας ευχαριστω πολυ!!

Σχολιάστε

