«Ε στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε»

Εχθές το βράδυ, καθώς οι πυρκαγιές μαίνονταν εντός κι εκτός Βουλής, και καθώς οι συζητήσεις στα social και τα άλλα media έδιναν κι έπαιρναν, τόλμησα να κάνω ένα σχόλιο σε ένα status update ενός παλιού συμμαθητή από το γυμνάσιο. Είχα υπ’ όψιν τις εν γένει ακραίες απόψεις του, αλλά ένα status που ξεκινάει με τη φράση «Ε στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε» δεν άντεξα να μην το σχολιάσω:

Κάποιος μπορεί να βρει το σχόλιό μου άστοχο. Κάποιος άσχετο. Κάποιος άλλος δίκαιο. Αλλά κανείς δεν μπορεί να το θεωρήσει αγενές. Είναι η αλήθεια: ο συμμαθητής μου κι εγώ ανήκουμε σε αυτά τα παιδιά που, τη δεκαετία του 1990 αποφοιτήσαμε από ένα από τα γνωστότερα ιδιωτικά σχολεία της πρωτεύουσας. Δεν ήταν επιλογή μας, και συμφωνώ, είμαι, δε, έτοιμη να μπω σε οποιαδήποτε κουβέντα για το τι αυτό σημαίνει: τι σημαίνει ή τι δε σημαίνει για εμάς ότι κατά τη διάρκεια των ιστορικών καταλήψεων του 1993, εμείς ως σύνολο, και ουχί βεβαίως ο καθείς ξεχωριστά, διοργανώναμε σχολικές παραστάσεις και αγωνιούσαμε για το πότε θα είναι έτοιμη η πισίνα. Γιατί έτσι ήταν.

Την αντίδραση του Κωνσταντίνου την περίμενα. Την προσωπική επίθεση όχι. Θα μου πεις, «διανοούμενη» και «χαριτωμένη» σε είπε, όχι σκύλα. Αλλά δεν ήταν κομπλιμέντο. Λίγο παρακάτω, προτού με διαγράψει από «φίλη» στο Facebook, ο Κωνσταντίνος έγραψε «Αμάν πια με τους ευαίσθητους των υπέροχων κωλο-ελίτ τους. Αρκετά μόλυναν τον τόπο και τη σκέψη.»

Όλα αυτά, βέβαια, γιατί είχα τολμήσει να ψελλίσω δημόσια ότι η πυρκαγιά στο Αττικόν μου προξένησε θλίψη. Και αυτό, σε αντίθεση με το παραπάνω, είναι ένα θέμα το οποίο για μένα δε χωράει κουβέντα: Όχι, δε θα απολογηθώ για αυτό που με θλίβει. Για κανένα από αυτά.

Δεν ήταν, όμως, μόνο η προσωπική επίθεση. Δεν ήταν αυτό. Ούτε, βέβαια, το Κολλέγιο. Τα χρόνια έχουν περάσει και είμαστε όλοι μας πια διαφορετικοί άνθρωποι. Προφανώς κι ευτυχώς.

Αυτό που με προβλημάτισε περισσότερο είναι ότι ο συγκεκριμένος συμμαθητής εργάζεται σε εκδοτικό οίκο. Μάλιστα, πριν μήνες, εκείνος ήταν που μου είχε προτείνει να κάνω εδώ μία ανάρτηση για κάποιο βιβλίο τους. Τώρα φαντάζομαι δε θα θέλει πια, πιθανώς γιατί εικάζει ότι η μεταφρασμένη ποίηση του Ρίλκε για την οποία συζητήσαμε δεν απευθύνεται σε διανοούμενους ή χαριτωμένους των υπέροχων κωλο-ελίτ.

49 thoughts on “«Ε στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε»

  1. Η θλίψη σου ειναι ανθρώπινη…. δεν ειναι επαναστατικό να καταστρέψεις εναν κινηματογράφο, δεν ειναι επανασταση να κάψεις βιβλιοπωλείο, αλλιώς λέγεται αυτο… οχι επανασταση, ήσουν ευγενέστατη αλλά το λάθος σου ήταν οτι σχολίασες… και πιστεψε με δεν εχει σχέση με το οτι πηγες σε κολέγιο αυτά που νιώθεις, είμαι απο αυτους που και στην Γκραβα πηγα σχολειο απο νήπιο μέχρι και που τελειωσα το λύκειο και απο αυτους που ήμουν υπέρ στο να αντιδράσουμε για αυτα τα νεα μετρα με διαδήλωση μεγαλειώδη και μαζική… αλλά οχι να καούν τα κεντρα πολιτισμού και παιδείας και τα μαγαζιά των συνανθρώπων μας…. ξερουμε βεβαια πως ολα αυτα ειναι κατευθυνόμενα δεν ειναι κατι καινουριο… αλλά αποψεις σαν του φίλου σου αλλη φορά μην ξανα ασχοληθείς. Φιλικά Αχιλλέας

  2. στις δυσκολες στιγμες φαινεται ο πραγματικος χαρακτηρας των ανθρωπων αλλα και το τι πιστευουν για σενα..
    ο καθενας εχει την αποψη του
    εσυ διαλεγεις ποιοι ειναι οι φιλοι σου

    *οσο για τις φωτιες λυπηθηκα παρα πολυ εχθες το βραδυ, σκεφτηκα να παιρνει φωτια το δικο μας »ολυμπιον» κι ανατριχιασα.. ομως το πρωι, η πρωτη μου σκεψη ηταν αυτη
    »κοιτα να δεις, εδω εχουν παρει φωτια οι ζωες ολων μας κι εμεις κλαιμε για τα κτιρια»

    και δεν εχω ακραιες θεσεις.. δεν ειχα ποτε.. προσπαθω να μην εχω ουτε ρατσιστικες..

  3. Δεν θα πω τίποτα άλλο πέρα από τα αναφερθώ στις προσωπικές επιθέσεις, καθώς δεν με ενδιαφέρει να συζητάω στο διαδίκτυο πολιτικά ζητήματα με ανθρώπους που ακόμα δε συνειδητοποιούν τι γίνεται στην κοινωνία.

    Λοιπόν, είναι σαφές ότι όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται. Λαϊκίστικο; Κλισέ; Κρίμα. Όντως σε αποκάλεσα διανούμενη και χαριτωμένη, όχι καλοπροαίρετα όπως διαπίστωσες, αλλά τίποτα άλλο προσωπικά.

    Από την άλλη ουδέποτε επικρώτησα το κάψιμο ενός κινηματογράφου όπως σαφέστατα και ψευδέστατα υπονοείς και υπονόησες και στο facebook. Απλά δήλωσα ότι δεν με ενδιαφέρει όταν η χώρα και ο λαός της διαλύονται και όταν ένα όργιο καταστολής εναντίον εκατοντάδων χιλιάδων έχει εξαπολυθεί. Ούτε υπονόησα ότι εσύ κρύβεις το σχολείο το οποίο τελείωσες, ούτε σου πρότεινα να κάψεις κάτι, ούτε αναφέρθηκα στον πατέρα σου και το (προφανώς υπαρκτό) γραφείο του, ούτε -φυσικά- άρχισα να διαδίδω όπου μπορώ ότι ανήκεις στο ΠΑΜΕ ή σε οποιαδήποτε άλλη οργάνωση.

    Οποιαδήποτε άλλη online συζήτηση προφανώς δεν έχει νόημα.

    1. χίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδια μας για το Αττικόν ρε. Ε, στ’ αρχίδ

      1. Ζήτω η Marfin ρε! Ζήτω η Marfin ρε! Ζήτω η Marfin ρε! Ζήτω η Marfin ρε!
        Ζήτω η Marfin ρε! Ζήτω η Marfin ρε! Ζήτω η Marfin ρε! Ζήτω η Marfin ρε!

        Ή ΜΗΠΩς ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΊΝΕΙΣ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΑΤΤΙΚΟΝ ΜΕ ΤΗ ΜΑΡΦΙΝ;;;

  4. Α και μην ταράζεσαι τόσο καλή μου. Προσπάθησε να κατανοήσεις ότι συχνά η οξύτητα (ή αγένεια αν θες) κάποιων σχολίων μπορεί να μην αναφέρεται σε εσένα αλλά σε μια γενικότερη αντίληψη. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις.

    1. οκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρίζονται ξέρεις. Επίσης -ω τι σοκ!- οι άνθρωποι εκνευρ

  5. Δεν θέλει πολύ ανάλυση νομίζω. Καλά έκανες και σχολίασες γιατί ένιωσες πως έπρεπε να βάλεις τα πράγματα λίγο στη θέση τους. Ο κύριος που απάντησε έτσι είναι ένας εγωκεντρικός αριστεροχαρούμενος που έχει δουλευτεί με την εργασία του και το μισθό του. Άν ήθελε να δείξει την αντίδρασή του θα το έκανε με τρόπο που συνάβδει της σοβαρότητας της σημερινής κατάστασης. Με συγχωρείς, αλλά συγχύστηκα. Δεν αντέχω στη σκέψη ότι μερικοί άνθρωποι θεωρούν πως είναι εξυπνότεροι από τους άλλους. Πραγματικά στο λέω.

  6. Gnome, έκανες μαλακία και εκτέθηκες. Sad but true. Ο,τιδήποτε άλλο είναι προσπάθεια να μαζέψεις τ’ ασυμάζευτα. Προσπαθεια που πείθει μόνο τα παιδιά του ΠΙΚΠΑ -κι αυτό μόνον αν συνοδεύεται από γλειφιτζούρι. Κρίμα, ρε σειρά.

  7. Δεν ξέρω ποιός είσαι σειρά και ούτε νιώθω ότι εκτίθεμαι, ούτε έχω τη διάθεση να μαζέψω τίποτα. Δεν με ενδιαφέρει να πείσω αυτούς που δεν πείθονται. Not particularly sad, yet true. Πάω τώρα να μαζέψω τα παιδιά του ΠΙΚΠΑ και να κλαψουμε παρέα.

  8. Επί του θέματος ο καθένας έχει την άποψη που αρμόζει στη συνείδηση του. Προφανώς.
    Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αναφερθείς σε ένα γεγονός το οποίο κρίνεις οτι χρήζει ανάλυσης, σχολίου, διαλεκτικής και ούτω καθεξής.
    Στην προκειμένη το γεγονός δεν έχει σημασία.
    Εδώ το θέμα, που για την ιστορία είναι το κάψιμο του σινεμά Αττικόν εν μέσω επεισοδίων, μετατρέπεται σε αφορμή για να εκτονωθεί μια διαπροσωπική ένταση, της οποίας μου φαίνεται προσωπικά χυδαία η κοινοποίηση της. Βέβαια αυτό είναι προσωπικό γούστο. Προφανώς.
    Δεν μπορώ να προτείνω τον τρόπο με τον οποίο καθείς αποφασίζει να γράφει. Προσπαθώ αν μου επιτρέπεται να το κρίνω ως αναγνώστης. Ως αναγνώστης θα με ενδιέφερε να διαβάσω ένα κείμενο το οποίο, αν γεννήθηκε απο μια προσωπική διαμάχη του αρθογράφου με συγκεκριμένο πρόσωπο για κάποιο θέμα, θα μετέφερε τις σκέψεις του επ’ αυτού θεμάτος και όχι την ίδια την διαμάχη. Ή θα αναφερότανε στην διαμάχη με κάποιο τακτ. Ως αναγνώστης νοιώθω αμήχανος μπροστά σε μια κακόγουστη φωτογραφία με τα αποδεικτικά της προσωπικής στιχομυθίας, και ακόμα πιο αμήχανος μπροστά στην πόλωση που προκαλεί το εν λόγω κείμενο όπως φαίνεται από τα σχόλια-οι μεν με τον ταδέ χαρακτηρισμό από τη μία και οι δε με την τάδε ταμπέλα από την άλλη-ποιοί δημιουργούν πιο πολύ εκνευρισμό καί ούτω καθεξής. Μπορεί και αυτό να είναι προσωπικό γούστο, το να μην με ενδιαφέρει η πόλωση ακόμα και όταν διαφωνούν κάποιοι σε μια κουβέντα. Όμως δεν βλέπω κανένα ουσιαστικό, τονίζω την λέξη, στοχασμό επί ενός κοινωνικού φαινομένου ή επί του θέματος το οποίο ξεκίνησε το διαπληκτισμό.

    Ο αρθογράφος, καθώς και όλοι όσοι σχολιάζουν, μπορεί να απαντήσουν οτι αυτά γίνονται λόγω νεύρων. Αφού λοιπόν το ουσιαστικό θέμα είναι τόσο απόν από το άρθρο και φταίνε τα νεύρα, θα απάνταγα ότι σε καιρούς άλλους θα μπορούσε κάποιος να τσακωθεί με κάποιον για-πραγματικά-οποιοδήποτε λόγο, στα social media ή και απευθείας. Πάλι δεν θα με ενδιέφερε μια δίχως τακτ κοινοποίηση μιας προσωπικής διαμάχης-και απ’τις δύο πλευρές.

    Δεν έγραψα γνώμη για το συμβάν με το Αττικόν. Δεν πιστεύω οτι έχει νόημα σε ένα τέτοιο κείμενο που κατά την ταπεινή μου άποψη μοιάζει σαν άσχημην επίθεση-μια άγουστη κοινοποίηση ενός μικρόκοσμου που κάποιος θα μπορούσε να το πεί και κατινιά(και απ΄τις δύο πλευρές)-με στόχο να αποδείξει έτσι την άποψη του ο αρθογράφος. Ποιά άποψη; Με ενδιαφέρει να την μάθω έτσι; Όχι. Βέβαια και αυτό θα μου πείτε είναι προσωπικό γούστο. Προφανώς και ευτυχώς.

    1. Ομολογώ πως έχεις δίκιο. Θα προτιμούσα επίσης -για να είμαι ειλικρινής θα το θεωρούσα πρακτικά προφανές- να μην γίνει μια ουσιαστικά ιδιωτική συζήτηση δημόσια. Δεν πειράζει όμως. Απολογούμαι για το μερίδιο της κατινιάς που μου αναλογεί, αν και δε συμμετείχα στην κοινωποίηση της συζήτησης.

  9. Μπράβο στον gnome που μπορεί σε τέτοιες εποχές να έχει σωστή άποψη και πάνω από όλα: ηθική! Δεν με ενδιαφέρουν οι αστικές καταστροφές του Κosta Boda και του σικ κινηματογράφου, όταν διαλύεται η μεσαία τάξη. Δεν πιστεύω πως «κάνω μαλακία» και μου αρέσει να εκτίθεμαι.

    Όσο για τα «παιδιά του Πίπκα», να πλένετε το στόμα σας πρώτα πριν τα εμπλέκετε σε διενέξεις χαζοχαρούμενων ηλιθίων που δεν ανέχονται την κριτική. Η αναπηρία είναι προτιμότερη από το να είσαι χαζοπουλάδα μπλόγκερ που παθαίνει σοκ από τις «αντίθετες απόψεις» των ανθρώπων!

  10. Αν είναι «χαζοπουλάδα μπλόγκερ», γιατί τη διαβάζεις και κάνεις και σχόλιο; και σε αυτή τη χαζοπουλάδα απευθύνθηκε ο αμέμπτου ηθικής Κώστας για να προωθήσει τον εκδοτικό οίκο του μπαμπά του, όπου εργάζεται.

    Η διάλυση της μεσαίας τάξης έχει επέλθει εδώ και καιρό, σόρι που στο χαλάω. Και είναι πρωτίστως ηθικής και αισθητικής φύσεως.

    1. Τον εκδοτικό οίκο ανωτέρα markisia -ω τι επίπεδο- τον φτιάξαμε με ένα φίλο και πάρα πολύ δουλειά. Σημειώνω επίσης ότι ούτε είπα ούτε θεωρώ χαζοπουλάδα την Αγιάττη. Θα σε παρακαλούσα επίσης να συγκρατιέσαι όταν μιλάς για άτομα που δεν γνωρίζεις. Ευχαριστώ.

  11. Πρωτο σχολιο σε αυτο το ιστολογιο και διαλεξα την μερα…τελος παντων.Θα ηθελα αρχικως να ζητησω συγγνωμη με την οικοδεσποινα μας αλλα θα πρεπει να συμφωνησω κ εγω με τον συμμαθητη της.Να ξεκαθαρισω πως δεν ειμαι υπερ τετοιων μακελειων (ακομα) αλλα αυτο που δεν εχει λαβει κανενας υποψιν μεχρι τωρα ειναι πως η Αθηνα δεν ειναι ΟΛΗ η Ελλαδα.Τι εννοω?Εγω ,ως σερραιος που δεν εχει ζησει στην Αθηνα ποτε, δεν ειχα την παραμικρη ιδεα ποιο ειναι το Αττικον.Ανοιξα την τηλεοραση μου (κακως) για να δω ειδησεις κ ενω μεσα στη βουλη ψηφιζονταν ενα παρανομο νομοσχεδιο το οποιο υποθηκευει το μελλον μας κανοντας τις επομενες κυβερνησεις κουλες και μετατρεποντας ΟΛΗ την Ελλαδα σε προτεκτορατο,η πλειοψηφια των καναλιων εδειχνε ενα κτιριο με το ονομα «Αττικον» να καιγεται.Ξανα και ξανα και ξανα….Συγγνωμη για οσους αθηναιους ειδαν την πρωτη τους ταινια εκει,η ερωτευτηκαν βλεποντας μια ταινια,η καναν οτιδηποτε ρομαντικο μπορει να αντιταξει καποιος αλλα πραγματικα για μενα εκεινη την στιγμη ηταν «στα @$%^@$%@ μου το Αττικον».Ηταν απλως ενας κινηματογραφος για μενα οπως και για τους εκατομυρια αλλους ελληνες που δεν εχουν αναμνησεις απο αυτον.Το νομοσχεδιο ομως πληττει το μελλον ΟΛΩΝ μας. Ωραιο ειναι ενα πανεμορφο δεντρο αλλα ολοκληρο το δασος ειναι σημαντικοτερο….

  12. To Markisia είναι ψευδώνυμο, καλέ μου. Το επίπεδό μου, ας μην σε απασχολεί. Ασχολήσου με το δικό σου.
    Δεν είπα ότι είπες εσύ χαζοπουλάδα την Αγιάτη, απαντούσα σε άλλο σχόλιο. Συγχαρητήρια για τη δουλειά που ρίξατε – αυτό δεν αλλάζει την κίνησή σου, ούτε το στυλάκι σου. Κι εμείς δουλεύουμε, δεν κάνουμε έτσι.

  13. Θεωρώ πως όταν γράφεις ένα σχόλιο για κάτι δεν αρχίζεις τους τσαμπουκάδες και τις προσβολές. Πολύ μεγάλο θέμα γίνεται νομίζω. Το αν θέλουν μερικοί να βλέπουν την Αθήνα να καίγεται καλώς. Όσοι έχετε υιοθετήσει την ιδέα της καταστροφολογίας για να επέλθει μία ριζοσπαστική αλλαγή πάλι καλώς! Όλοι εσείς που τα επιθυμείτε όλα αυτά λοιπόν, αλλάξτε και το σύστημα λίγο.. Βαρέθηκα να περιμένω, άλλωστε στις πορείες που πηγαίνουμε στην επαρχία, κατάντησε λίγο βαρετό το σημειωτόν.. Αλλάξτε λοιπόν το σύστημα όλοι εσείς που τα ισωπεδώνετε όλα. Και ας ισχυριστώ για άλλη μια φορά πως ο σωστός ο αναρχικός ή αντιεξουσιαστής ούτε καιει, ούτε σπάει, ούτε ισοπεδώνει. Έτσι λοιπόν θα επαναλάβω τον προηγούμενο χαρακτηρισμό για τον νεαρό που μίλησε για τον »Αττικόν», εκείνο του ΑΡΙΣΤΕΡΟΧΑΡΟΥΜΕΝΟΥ…

  14. Σε διαβάζω καιρό και μου αρέσει πολύ το blog σου, και το ξέρεις νομίζω. Θα σου πω όμως πως το σημερινό ποστ, το βρίσκω άστοχο. Ίσως επειδή διάβασα και στο Facebook το αντίστοιχο update στο οποίο υποδείκνυες κι όλας το όνομα του φίλου σου, ο οποίος να σημειώσω εδώ μου είναι εντελώς άγνωστος. Θεωρώ λάθος μια άτυχη στιγμή κάποιου να γίνεται ποστ στο οποίο οι διαδικτυακοί σου φίλοι στρέφονται εναντίον ενός ανθρώπου που δεν γνωρίζουν για να σε «υπερασπιστούν». Θα ήθελα να μην ένοιωθες την ανάγκη να δικαιωθείς μέσα από όλα τα social media. Να πίστευες το δίκαιο της άποψης σου και αφού το εξέφρασες να τελείωνες την ιστορία εκεί, είτε μην ξαναμιλώντας ποτέ στον φίλο σου είτε όχι, αυτό είναι μεταξύ σας θέμα και έτσι θα έπρεπε να παραμείνει. Καμιά φορά η «αναγνωρισιμότητα» που μας φέρνει ένα blog ή ένα προφίλ στο Facebook μπορεί να είναι και παγίδα. Στην οποία νομίζω πως έπεσες και είναι κρίμα. Οι απόψεις του καθενός είναι σεβαστές και μπορούμε να τις αντικρούσουμε με τα επιχειρήματα μας. Είναι δικαίωμα μας αναφαίρετο αυτό. Το να στήνουμε όμως λαϊκό δικαστήριο μέσα σε ένα blog ή στο Facebook και να αναφέρουμε (εμείς ή κάποιοι άλλοι) ονόματα, δουλειές και άλλα στοιχεία με την αφορμή μιας – έστω δίκαιης- διαφωνίας είναι λάθος. Σε κάνει να χάνεις το δίκιο σου και να γίνεσαι κάτι που δεν τιμά ούτε τον υπέροχο τρόπο με τον οποίο γράφεις, ούτε τα καταπληκτικά βιβλία που μας προτείνεις, ούτε την εικόνα σου έτσι όπως την έχουμε στο μυαλό μας ως αναγνώστες. Γνώμη μου φυσικά όλα αυτά, και την καταθέτω απλώς. Και μια που θωρείται τόσο απαραίτητο ξαφνικά να «υπογράφει» κανείς τις απόψεις του επωνύμως, με λένε Εύη Φέτση…🙂

  15. Φυσικό είναι να θλίβεσαι με τη καταστροφή της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Αλλοίμονο αν όλα ισοπεδωθούν, η τέχνη και η ομορφιά του τόπου μας είναι απαραίτητες για μας και για όλους. Τωρα γιατί ο παλιός συμμαθητής σκέφτεται έτσι, πρόβλημά του. Μεσα στον υπέρμετρο βαθμό των ανεγκέφαλων, ας προστεθεί ακόμη ένας.

  16. Επίσης το πρώτο μου σχόλιο εδώ και καλώς σε βρήκα.
    Ο φασισμός της καθημερινότητας που λέει και η Αλ Σάλεχ και την βρίζουν για τα εξώφυλλα της και όχι για αυτά που γράφει. Το γεγονός ότι το παρόν αποτελεί προσωπικό blog και η συγγραφέας έχει κάθε δικαίωμα να δημοσιεύει οτιδήποτε αυτή θεωρεί-αισθάνεται αναγκαίο, αφήνει τους αναγνώστες παντελώς αδιάφορους, αντιθέτως μάλιστα θα πρέπει να ακολουθεί τη δική τους άποψη περί σωστού, ηθικού κλπ κλπ.
    Δυστυχώς φιλενάδα τα media διακατέχονται από φασίζοντες αντιλήψεις ολοένα και περισσότερο, όπου αν δεν συμφωνείς με τα γραφόμενα κάποιου, καλύτερα να σιωπήσεις. Προς Θεού μην επιχειρήσεις να εκφράσεις την αντίθεσή σου.
    P.S. γεια σου Μαρκησία, ακούς καθόλου Buckley😀

    1. Υπάρχουν τρόποι και τρόποι να γράψει κάποιος την αντίθεση του ώστε να υπερτερήσει στις αντιλήψεις που θεωρεί εκείνος κατώτερες. Ο συγκεκριμένος είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής.

      1. όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακοηθής είναι κακόγουστος αν όχι κακ

  17. Λίγο πολύ όλοι χάσαμε την ψυχραιμία μας το τελευταίο 24ωρο. Λίγο πολύ όλοι έχουμε δίκιο ή άδικο – ως είθισται σε αυτή τη χώρα. Αντίθετες απόψεις υπάρχουν. Το θέμα όμως είναι γιατί γινόμαστε τόσο επιθετικοί και δεν δεχόμαστε κανέναν αντίλογο. Η λεκτική επιθετικότητα, γνώρισμα πολλών σε τούτη τη χώρα, έχει καταντήσει …γραφική!!
    Μπράβο στην Αγιάτη 1) γιατί πάντα έχει το θάρρος της γνώμης κι υπερασπίζεται αυτό που πιστεύει και 2) κυρίως γιατί είναι ψύχραιμη.

    ΥΓ.: Δεν την γνωρίζω προσωπικά, πολλές φορές διαφωνώ μαζί της, καμιά φορά τη βρίσκω επηρμένη αλλά είναι αυθεντική και κυρίως δεν είναι υστερική!

    Πάνω απ’όλα ψυχραιμία αδέρφια!
    Φιλιά

  18. μια χαρά έκανες και εξέφρασες την αντίθεσή σου σε μια τέτοια επιθετική άποψη που θίγει και συναιθήματα και ιδεολογία. όταν έρθει η ώρα που από φόβο η ευγένεια θα ταυτίζεται με τη σιωπή, τότε πραγματικά καήκαμε από τους τραμπούκους. είναι πολύ της μόδας να μας ‘φοράνε’ τελευταία τέτοιου είδους ισοπεδοτικά και απολυταρχικά quotas (για να μην τα πω αλλιώς) με την πρόφαση της επανάστασης και της απελευθέρωσης. Συνήθως αυτά πάνε ασορτί με τα trendy και casual: δύο μέτρα και δύο σταθμα (tres sick). Επίσης, δεν είναι καθόλου νόστιμο να φοράνε στους όρχεις τους ό,τι τρέφουμε οι υπόλοιποι το κεφάλι μας και μας κάνει να νιώθουμε άνθρωποι και κοινωνοί κάποιου (όποιου) πολιτισμού. Αντ’ αυτού, ας καταπιούν κανένα ζανάξ των 75mg, για να καταστείλουν τη λανθάνουσα επιθετικότητά τους και την ανεκμετάλλευτη τεστοστερόνη τους. ευχαριστώ.

    1. gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay gay

  19. Από τη στιγμή που μπαίνεις στο web, καλό είναι να ξεχάσεις οποιαδήποτε έννοια ιδιωτικού λόγου: anything goes. Όλοι κρινόμαστε από όλους, γνωστοί και άγνωστοι μεταξύ μας, μπλόγκερς και σχολιαστές, επώνυμοι και ψευδώνυμοι (και ούτω καθ’ εξής). Ο καθένας επιλέγει όχι μόνο το θέμα και τα επιχειρήματά του αλλά και τον τρόπο που τα διαλαλεί σε αυτό το μπεζεστένι. Τι βγαίνει; Εκτόνωση, μισή ώρα με ευχάριστη μουσική και τραγούδια, και ίσως (στην καλύτερη περίπτωση) μια βαθύτερη κατανόηση της ανθρώπινης φύσης.

    1. Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε Το γράφεις στο facebook πάμε να το κάψουμε

  20. Πολλά γράφτηκαν, αλλά η ουσία συμπυκνώνεται στο σχόλιο του Egor Gios..Οι συμβολισμοί μιας πόλης δεν αφορούν κανέναν έξω από τα τείχη της. Αντίθετα το τι λάμβανε χώρα στο εθνικό κοινοβούλιο αφορούσε 11 εκατ Έλληνες – και καπελώθηκε εν μέρει.
    Βέβαια αυτό είναι επιλογή των ΜΜΕ, αλλά απ’όσο βλέπω και στα διάφορα blogs όχι μόνο..

  21. Δεν νομίζω ότι έχει να κάνει με συμβολισμούς μιας πόλης. Αν στη Θεσσαλονίκη καταστρέψουν το Λευκό Πύργο όλοι οι άλλοι πρέπει να πούμε καλά έκαναν αφού δεν είναι στην πόλη μας;

  22. Έχω την εντύπωση ότι ο Λευκός Πύργος είναι μνημείο της πόλης και όχι απλά συμβολισμός…Ούτε στην Αθήνα κάηκαν οι στήλες του Ολυμπίου Διός ξέρω γω, η είσοδος ενός κινηματογράφου (το αδιάφορο γεγονός), σημαντικού αρχιτοκτενικού κτιρίου του 1900 (το σημαντικό γεγονός) κάηκε. Θλιβερό γεγονός, εννοείται αποτρόπαιο, εννοείται αξίζει αναφοράς και μνείας, αλλά τώρα όλος αυτός ο οδυρμός συν τις ολονυχτίες με κεριά κλπ….το λιγότερο που μπορώ να πω είναι ότι δε μας αφορούν στην υπόλοιπη Ελλάδα προκειμένου να τα βλέπουμε ολημερίς στα κανάλια.

  23. Διαβάζω σχεδόν κάθε μέρα το blog σου τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.. (Ένα blog για τα βιβλία και την ανάγνωση όπως η ίδια αναφέρεις)
    Περιμένω κάθε μέρα να δω τι θα γράψεις για ένα καινούριο ΒΙΒΛΙΟ γιατί μου αρέσει πολύ η γραφή σου και πάντα παίρνω ιδέες για ΒΙΒΛΙΑ που θέλω να διαβάσω.
    Χτες η ανάρτησή σου με ξάφνιασε.. και όχι ευχάριστα..
    Αυτό που με θλίβει πιο πολύ όμως, είναι το γεγονός ότι από τη στιγμή που δεν μπορούμε να τα βρούμε μεταξύ μας εδώ μέσα, δεν υπάρχει καμιά ελπίδα γι αυτόν τον τόπο.. κρίμα..

  24. Το να καις το νεοκλασικό κτήριο στο οποίο φιλοξενείται ένας κινηματογράφος είναι είτε αντίδραση των αναρχικών είτε των παρακρατικών. Δηλαδή, θέλω να πω ότι δε γνωρίζουμε καν ποιος είναι ο θύτης, πράγμα εξαιρετικά σημαντικό για κάθε μετέπειτα αντίδραση των υπολοίπων, όπως εσύ και ο πρώην συμμαθητής του. Άλλος συγκινείται και άλλος βλέπει κάτι άλλο, βλέπει ας πούμε την προσπάθεια των οιωνδήποτε να στρέψουν αλλού την προσοχή. Τα σχόλια που μπορεί να γίνονται καθορίζονται από τους χαρακτήρες, από τη στιγμή, από το αν σε έχει χτυπήσει αυτή η κρίση κλπ. Με λίγα λόγια λίγο νερό στο κρασί δεν είναι κακό…Από την άλλη η δημοσίευση μίας προσωπικής συζήτησης (γιατί φαντάζομαι ούτε εσύ ούτε ο πρώην συμμαθητής σου έχετε φόρα παρτίδα το προφίλ σας στο φατσα- book) ως δική σου αντίδραση είναι σαφής παραβίαση της ιδιωτικότητας των φίλων σου…Με άλλα λόγια, τρέμε δόλιε φίλε (σου) στο φατσα-book, αν κάποιος διαφωνήσει μαζί σου. Κακώς αγαπητή μου, πολύ κακώς. Πιασάρικη ανάρτηση, αλλά κακώς.

      1. Εκείνου ήταν ανοιχτό; Αυτό δεν μπορείς να το ξέρεις. Ό,τι και αν σε ενοχλεί, μα ό,τι και αν σε ενοχλεί δεν έχεις απλά το δικαίωμα…λυπάμαι, αλλά όσο διαφορετικά και αν ήτανε δεν είναι λογικό για έναν άνθρωπο που σέβεται κανόνες γραπτούς. Δε θέλω να σε πικάρω, και το Blog σου μου είναι ιδιαιτέρως αγαπητό, αλλά νομίζω ότι δεν έπρεπε να αντιδράσεις έτσι. Στη θέση σου θα ζητούσα συγγνώμη και θα το απέσυρα…Όσο για τις απόψεις του καθενός, μία από τις αρχές των δικαιωμάτων είναι η ελευθερία της άποψης, πέρα από την περιφρούρηση της ιδιωτικής ζωής. Μέσα σε μία ανάρτηση τα παραβίασες και τα δύο..τι διαφορά έχει από το να κάψουν τον κινηματογράφο (που είναι και αγαπημένος μου); Καμία.

      2. Το screen shot ελήφθη χωρίς να είμαστε φίλοι, αφού με είχε διαγράψει, και εκτός τούτου, για να μην έχουμε τους κοινούς μας φίλους να το *ξεκλειδώνουν*, από τρίτο ο οποίος δεν έχει κάποιον κοινό γνωστό. Συνεπώς κι εσείς μπορείτε να το δείτε, αν μπορούσατε να ξέρετε το όνομα, το οποίο εγώ έκρυψα: ο ίδιος αποφάσισε να αποκαλύψει.
        Ευχαριστώ για τις συμβουλές και τα λοιπά σχόλια.

  25. «Το screen shot ελήφθη χωρίς να είμαστε φίλοι, αφού με είχε διαγράψει, και εκτός τούτου, για να μην έχουμε τους κοινούς μας φίλους να το *ξεκλειδώνουν*, από τρίτο ο οποίος δεν έχει κάποιον κοινό γνωστό. Συνεπώς κι εσείς μπορείτε να το δείτε, αν μπορούσατε να ξέρετε το όνομα, το οποίο εγώ έκρυψα: Το screen shot ελήφθη χωρίς να είμαστε φίλοι, αφού με είχε διαγράψει, και εκτός τούτου, για να μην έχουμε τους κοινούς μας φίλους να το *ξεκλειδώνουν*, από τρίτο ο οποίος δεν έχει κάποιον κοινό γνωστό. Συνεπώς κι εσείς μπορείτε να το δείτε, αν μπορούσατε να ξέρετε το όνομα, το οποίο εγώ έκρυψα: ο ίδιος αποφάσισε να αποκαλύψει..»
    Δηλαδή τι εννοείς?Αφου θεωρείς Ο.Κ. να αναπαράγεις το σχόλιο επειδή το χει δημόσιο αυτός και επειδή»ο ίδιος αποφάσισε να αποκαλύψει.»(το οποίο δεν ισχύει εδώ που τα λεμε εφόασον εσυ πήγες και σχολίασες στο προφίλ του,αυτός τι απόφαση πήρε,αλλά ας μη το αναλύσουμε αυτό)τότε γιατί να σβήσεις το όνομα του,δε το καταλαβαίνω?Πες μου ποια η διαφορά για μένα στο να έπαιρνες ένα ιδιωτικό σχόλιο κάποιου και να το έκανες βούκινο,αφού εγώ και τώρα δεν ξέρω ποιός ειναι αυτός που το εγραψε,το όνομα του,που μπορώ να το διαβάσω,και οτιδήποτε άλλο ώστε να το θεωρήσω δημόσιο σχόλιο και με πρόσβαση?Ποιος σου δίνει το δικαίωμα,πραγματικα.Ποιο το νοήμα πέρα από το να πυροδοτείς μίσος απο τους φίλους σου και αυτούς που διαβάζουν εδώ απέναντι σε κάποιον που οι υπόλοιποι δεν τον γνωρίζουν,πέρα απο μια φωτογραφία με τα σχόλια του?Για να νοιώσεις οτι έχεις δίκιο?Για να τον βάλεις στη θέση του που σου αντιμίλησε?Αισχρότατο είναι αυτο και απαράδεκτο.
    «Με άλλα λόγια, τρέμε δόλιε φίλε (σου) στο φατσα-book, αν κάποιος διαφωνήσει μαζί σου.»
    Εντελώς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s