Readathon 1: Το (πρόωρο) αποτέλεσμα

Φαινόταν από την αρχή ότι θα ήταν ντέρμπι αλλά δεν περίμενα να καταλήξει έτσι.

Ο λόγος για την ιδέα που είχα την περασμένη εβδομάδα να διαβάσουμε όλοι ταυτόχρονα ένα βιβλίο: Μετά από 120 συμμετοχές, το Survey Monkey αποφάσισε να μου ζητήσει 25 ευρώ προκειμένου να αναβαθμίσω το λογαριασμό μου σε επαγγελματικό ώστε να μου επιτρέψει πρόσβαση στο αποτέλεσμα. Αποφάσισα να μην το κάνω, θεωρώντας ότι α) το Survey Monkey θα έπρεπε να με είχε ενημερώσει εξ’ αρχής για τις προθέσεις του (την ώρα που σχεδίαζα την ψηφοφορία) και β) 25 ευρώ κάνει ένα βιβλίο και προτιμώ να τα δώσω εκεί. Ή να τα βάλω στον κουμπαρά, τέλος πάντων.

Έκλεισα, λοιπόν, χθες βράδυ την ψηφοφορία, και το αποτέλεσμα έχει ως εξής:

Ναι, καλά καταλάβατε: Η Φήμη και το 2666 έλαβαν ακριβώς ίδιο αριθμό ψήφων! Για του λόγου το αληθές (και το ακριβές αποτέλεσμα), να και το export του survey: SurveySummary_01152012

Τί δεῖ πράττειν;

Το σκέφτηκα, το ξανασκέφτηκα, και αποφάσισα να πάρω πραξικοπηματικά την κατάσταση στα χέρια μου: να ψηφίσω κι εγώ, και συνεπώς η ψήφος μου να καθορίσει το αποτέλεσμα.

Στην απόφασή μου συνετέλεσαν οι εξής παράγοντες:

  • Μία φοβία μου, η οποία με καταδιώκει χρόνια τώρα, την ξεπερνάω μόνο κατά παραγγελία και ποτέ από επιλογή, και συνεπώς τώρα που η απόφαση είναι στα χέρια μου δεν θα μπορούσα να κάνω αλλιώς παρά να την αποφύγω.
  • Δεν είναι ότι δεν έχω να δώσω 33 ευρώ, αλλά αυτή τη στιγμή και δεδομένων των συνθηκών αρνούμαι κατηγορηματικά να τα διαθέσω για ένα βιβλίο (και όχι, δε θα μπω στη διαδικασία να συγκρίνω τις τιμές των βιβλίων με τις τιμές της μπριζόλας ή του τζιν τόνικ, όπως κάποιος έκανε πρόσφατα εδώ). Εάν ψήφιζα το 2666 θα περίμενα είτε να φέρει την αγγλική έκδοση η Πολιτεία (με ενημέρωσαν ότι τη διαθέτουν στα 8 ευρώ αλλά ότι δυστυχώς εξαντλήθηκε), είτε να το παραγγείλω από το Amazon, το οποίο σημαίνει ότι θα το έχω στα χέρια μου σε 1 βδομάδα, ίσως λίγο περισσότερο.

Συνεπώς, για καθαρά προσωπικούς αλλά και πιο πρακτικούς λόγους, αποφάσισα να επιλέξω τη Φήμη του Ντάνιελ Κέλμαν. Σκέφτομαι ότι, για να λέει τα καλύτερα και ο Τζόναθαν Φράνζεν, κάτι θα ξέρει.

Θα έχω το βιβλίο στα χέρια μου ως την Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου. Αν και με εντυπωσίασαν τα 2 από τα εξώφυλλα με τα οποία κυκλοφορεί το βιβλίο στην αγγλική του μετάφραση, θα το διαβάσω στην ελληνική του έκδοση.

Η Φήμη μετράει 176 σελίδες, θα την ξεκινήσω την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου και θα την τελειώσω μέχρι την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου. Αυτό μας δίνει 2 ολόκληρες εβδομάδες, δηλαδή περίπου 12 σελίδες κατά μέσο όρο ημερησίως. Και 2 ολόκληρα Σαββατοκύριακα, για όσους πνίγονται μέσα στην εβδομάδα. Νομίζω είναι λογικό κι εφικτό.

Ακολουθούν περαιτέρω πραξικοπηματικές ανακοινώσεις:

  • Κανόνας 1: Ο καθένας μπορεί να διαβάζει οποιαδήποτε έκδοση / μετάφραση προτιμά. Όσοι έχουν πρόσβαση και δυνατότητα να διαβάσουν το πρωτότυπο, ακόμη καλύτερα.
  • Κανόνας 2: Ο καθένας μπορεί να διαβάσει το βιβλίο με το ρυθμό που θέλει. Δηλαδή αν μπορεί να το τελειώσει εντός μίας ημέρας, ακόμα καλύτερα. Τότε, όμως, θα πρέπει να σεβαστεί τον επόμενο κανόνα.
  • Κανόνας 3: Στον τίτλο κάθε σχετικής με το Readathon ανάρτησης θα αναγράφω μέχρι ποια σελίδα ή/και κεφάλαιο του βιβλίου σχολιάζω. Όποιος έχει διαβάσει περισσότερο παρακαλείται να σχολιάζει μόνο μέχρι εκείνο το σημείο. Όποιος δεν έχει φτάσει ακόμη το σημείο αυτό, ας διαβάζει την ανάρτηση συγκρατημένα.
  • Κανόνας 4: Θα κάνω μία ανάρτηση μέρα παρά μέρα, με έναρξη την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου. Οι αναρτήσεις μου θα είναι ουσιαστικά ένα Ημερολόγιο Ανάγνωσης του βιβλίου, οι σκέψεις μου γι’ αυτό, οι εντυπώσεις μου κτλ. Ανυπομονώ για τα σχόλια.

Ελπίζω κι εύχομαι να ακολουθήσετε, ακόμη και οι οπαδοί των λύσεων Μπολάνιο / Μπαλζάκ. Είναι ένα πείραμα, και θα είναι ωραίο να πετύχει.

43 thoughts on “Readathon 1: Το (πρόωρο) αποτέλεσμα

  1. Καλά έκανες. Μάλιστα, μόλις είδα ότι ο Μπολάνιο έχει 33 Ευρώ ήθελα να αλλάξω την ψήφο μου – αλλά δε μπορούσα να βρω το ψηφοδέλτιο στην κάλπη :p Οπότε έχεις πλέον και τον legitimate λόγο της ουσιαστικής (έστω και κατόπιν εορτής) υπερίσχυσης της Franzen-approved Φήμης.

  2. Ο Κέλμαν ήταν η δεύτερη επιλογή μου, καθώς είχα διαβάσει παλιότερα Τη Μέτρηση του Κόσμου (http://www.protoporia.gr/product_info.php/products_id/290266) και μου είχε αρέσει. Θα φροντίσω να προμηθευτώ σύντομα το βιβλίο και να κάνω ένα διάλειμμα με το ζόρι από την τριλογία Millennium (μια μάταια προσπάθεια να την κάνω να κρατήσει περισσότερο).

    Καλή αρχή στο Readathon!

  3. Χάρηκα πολύ που επιλέχθηκε η «Φήμη» γιατί είναι ένα από τα βιβλία που έχω ξεχωρίσει και προτείνω κι ο ίδιος.

    Φοβάμαι όμως ότι στα περισσότερα βιβλιοπωλεία, ιδίως αυτή την εποχή που γίνονται οι εκκαθαρίσεις, δε θα το βρείτε.

    Γι’ αυτό όσοι επιθυμούν μπορούν να το προμηθευτούν από την ιστοσελίδα μας χρησιμοποιώντας το εκπτωτικό κουπόνι DERM (Don’t Ever Read Me) το οποίο προσφέρει έκπτωση 35% μέχρι και την Κυριακή το βράδυ.

    TIP: Για αγορές άνω των €25 δεν επιβαρύνεστε με έξοδα αποστολής.

    1. Κύριε Καστανιώτη,

      Σας ευχαριστώ θερμά για τη διευκόλυνση. Προς το παρόν γνωρίζω τρία άτομα τα οποία το προμηθεύτηκαν από κεντρικό Αθηναϊκό βιβλιοπωλείο – εγώ δεν έχω ψάξει ακόμα, κι ελπίζω να μη δυσκολευτεί κανείς να το βρει.
      Ευχαριστώ πολύ και πάλι, και σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε στην ανάγνωση, σεβόμενος πάντα τον Κανόνα 3.🙂

    1. Δε γνωρίζω εάν είστε ο μόνος, σε ό,τι αφορά σε εμένα, πάντως, δε θεώρησα την κίνηση του κ. Καστανιώτη ως διαφημιστικό τρικ. Θα μπορούσε να είναι διαφήμιση εάν ο κ. Καστανιώτης είχε κάνει την προσφορά πριν αποφασιστεί ο τίτλος του βιβλίου που θα διαβάσουμε. Δεν το έκανε. Εκλαμβάνω την πρόταση ως διευκόλυνση.
      Εάν, ωστόσο, ενοχληθήκατε, οι εναλλακτικές είναι είτε να καταφύγετε σε κάποιο άλλο τρόπο ανεύρεσης και αγοράς του βιβλίου, ή να προτιμήσετε κάποια άλλη ξενόγλωσση έκδοση.
      Ας μην είμαστε με την καραμπίνα στο χέρι.

    2. ειμαι απ αυτους που ειναι «αρπαγμενοι» με τη διαφορα τιμης εδω και εξω. συμμετειχα μαλιστα στη συζητηση σ εκεινο το ποστ της αγιατης, κι ειχα εκνευριστει με τους εκδοτες και τις αποψεις τους. αλλα στη συγκεκριμενη περιπτωση, αν δεν ενοχλουνται οι βιβλιοπωλες θεωρωντας το αθεμιτο ανταγωνισμο, νομιζω οτι ειναι αδικο να του την πεφτουμε κιολας, αφου εκανε αυτο που ολοι πιστευω θελουμε: καλυτερες τιμες στα βιβλια.

  4. Είναι ψηλά οι τιμές, μας ενοχλεί. Μας κάνει έκπτωση ο άνθρωπος, μας ενοχλεί.
    Συγγνώμη κιόλας, αλλά αυτό είναι αχαριστία.
    Απο ‘μένα ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Καστανιώτη, γιατί ακόμα και αυτά τα 4 ευρώ που μου εξοικονομεί, είναι κάτι. Θα πιω ένα ποτό στην υγειά του στο Υποβρύχιο.

  5. kelman it is λοιπον!!με την εκπτωση που ευγενικα παραχωρησε ο κος Καστανιωτης μόλις στα 8 ευρω η τιμή.Προσωπικά αναμενω παρομοιες ενεργειες και στη συνεχεια του Redathlon!
    καλη μας αρχή!

  6. Καλή Αρχή να έχουμε! Ωραία γιατί ψήφισα τη Φήμη του Kehlmann, όχι μόνο λόγω της αυξημένης τιμής του 2666, αλλά γιατί πιστεύω ότι οι γερμανοί συγγραφείς πάντα είναι εξαιρετικά αξιόλογοι!

  7. Το είχα διαβάσει, όταν είχε μεταφραστεί, εξαιρετικό βιβλίο, για αυτό και ψήφισα Bolano. Ευκαιρία να το ξαναδώ με παρέα, ίσως και στα γερμανικά, αν το βρω.

  8. το αγορασα μολις το απογευμα απο τη βιβλιοκινηση της βασ. ολγας 11.30 ευ.
    πολυ μου αρεσε η πρωτοβουλια, αν και ειμαι επιφυλακτικη ως προς το αν μου αρεσει το βιβλιο (διαβασα ηδη 2-3 σελιδες)

    και μαλιστα για να παιξω κι εγω αφησα για λιγο στην ακρη το »ανεμωλια» του ζουργου που ειναι πραγματικα εκπληκτικο και σαν ιστορια αλλα και σα γραφη.. λογοτεχνικη γραφη.. κατι που σπανια βρισκουμε σε μεταφρασμενα βιβλια 🙂

    1. Καλώς ήρθες! Και η Δάφνη, πιο πάνω, θα κάνει διάλειμμα από την τριλογία του Larsson (μεγάλη η θυσία, την κατανοώ ως πρώην εθισμένη) – εγώ συνήθως διαβάζω αρκετά βιβλία παράλληλα κι έτσι δεν πτοούμαι.🙂
      Δεν σε εντυπωσίασαν οι 2-3 πρώτες σελίδες, ε; Ενδιαφέρον. Αναμονή για σχόλιο στο πρώτο ποστάκι, την Πέμπτη!

  9. Το βιβλίο που με περίμενε στη βιβλιοθήκη ήταν ο «Οδυσσέας». Μετά από απανωτές αναβολές και τουλάχιστον 40 ξεσκονίσματα (κυριολεκτικά) αποφασίζω να το ξεκινήσω.
    «Για μια στιγμή! Τί ωραία ιδέα! <>! Θα ψηφίσω κι εγώ -αν βγει το βιβλίο που ψήφισα, θα συμμετάσχω »
    The rest is history (μαζί κι ο Οδυσσέας) …

  10. Δείτε τον Κέλμαν το 2010 στο βιβλιοπωλείο του Χάρβαρντ όπου διαβάζει ένα από τα διηγήματα (Η Ροζαλία πηγαίνει να πεθάνει) και συνομιλεί με τους αναγνώστες:

      1. Ο κ. Καστανιώτης είναι δύο χρόνια μικρότερος του κύριου Κέλμαν, οπότε μπορείτε να του μιλάτε στον ενικό.

        Με την πρώτη ευκαιρία θα τον προσκαλέσουμε. Μετά τη «Φήμη» δεν έχει κυκλοφορήσει κάτι δικό του. Μας είχε επισκεφθεί το 2009 στο πλαίσιο της ΔΕΘ όπου είχα και την τύχη να τον γνωρίσω.

  11. Μπαινω κι εγω στην παρεα σας!Μολις εκανα την παραγγελια, και τωρα θα εξαρτηθει απο τον χρονο αποστολης.Ειμαι πολυ ενθουσιασμενη που θα συμμετεχω.Κελμαν ειχα ψηφισει, κι εγω επηρεασμενη απο Φρανζεν.

  12. Πήγα Πολιτεία σήμερα κ φυσικά έχει εξαντληθεί,αλλά το παρήγγειλα κ θα το φέρουν αύριο μου είπαν.
    Βλέπω να δέχεσαι σωρεία προσφορών από εκδοτικούς προκειμένου να προτείνεις τα βιβλία τους.

  13. Xαίρομαι που τελικά ψηφίστηκε η επιλογή μου. Να σημειώσω πως δεν γνώριζα τίποτα για τα 3 βιβλία πέρα από το γεγονός πως το 2666 έχει δεχτεί καλές κριτικές. Ωστόσο τα κριτήρια μου ήταν 2: το κόστος και ο αριθμός σελίδων. Καλώς ή κακώς λόγω της διαφορετικής καθημερινότητας του καθενός/καθεμιάς εδώ δεν γίνεται να επιλέγονται βιβλία που απαιτούν βάθος χρόνου.

    υγ: Καλή η έκπτωση του κ. Καστανιώτη. Φαίνεται πως κατέχει το ιντερνετ μαρκετινγκ ωστόσο μαζί με τα έξοδα αποστολής με πιστ. κάρτα το βιβλίο φτάνει τα 10,80 € οπότε πάνω-κάτω στα ίδια είμαστε. Θα προτιμήσω τα 11,50 της Πρωτοπορίας ή τα τα 11,30 της Βιβλιοκίνησης για να στηρίξω το «τούβλινο» σε συνέχεια της προηγούμενης κουβέντας.

    1. Ο κ. Καστανιώτης προχώρησε σε έκπτωση και από το βιβλιοπωλείο των εκδόσεων, στο κέντρο της Αθήνας. Νομίζω συμφέρει.
      Πράγματι, κατέχει το ίντερνετ μάρκετινγκ – καιρός δεν ήταν να γίνει και στη χώρα μας η προσαρμογή του ενός χώρου στον άλλο;🙂

  14. Το τσίμπησα κι εγώ http://goo.gl/x0Eq4 κοντά στα 10,80 ευρώ. Αφήνω στην άκρη το Reamde αν και ίσως διαβάζονται και παράλληλα. Είχα ψηφίσει κι εγώ 2666 γιατί το έχω στη λίστα με τα βουνά-αναγνώσματα και ήθελα σπρώξιμο. Ήθελα να σημειώσω ότι καλό θα ήταν όταν αναφέρεις σελίδα να βάζεις έστω και την τελευταία φράση που διάβασες, καθώς πέρα από τη διαφορά σελίδας από αγγλική σε ελληνική έκδοση, το Kindle αρέσκεται να μιλάει με % οπότε θα χαθούμε.

Σχολιάστε

