Ο Μυστηριώδης Κύριος Γεννάρης: Μία συνέντευξη

Τον συνάντησα στη «γυάλινη πυραμίδα του μετρό Πανεπιστήμιο», όπως μου ζήτησε. Μου ακούστηκε πολύ ευρωπαϊκό, κάτι σε Λούβρο, κι έτσι δέχτηκα. Εκείνος ήταν λίγο προβληματισμένος:

οφείλω να γράψω ένα πραγματικά καλό βιβλίο

κι ο χρόνος τρέχει
αδυσώπητος μονάρχης κυριοκράτωρ
ξέρεις, στο μυαλό μου το έχω έτοιμο
αλλά το χαρτί αντιστέκεται

θα μου δοθεί η τελεσιουργός χάρις;

μακάρι να το είχα γράψει αυτό το δεύτερο βιβλίο
θα εδικαιούμην να ομιλώ τώρα με χαμόγελο κολγκέιτ και να δίνω συνεντεύξεις και ρετσέτες επιτυχούς ζωοστρατηγικής

όμως
συνεχώς αποτυχαίνω
δηλαδή
θέλω να πω
δεν είναι αστεία πράγματα
αυτά τα συγγραφικά μαντζούνια

Οι δικοί μου προβληματισμοί περιορίζονταν μόνο στο πώς θα τον αναγνωρίσω. Του το είπα.

θα φοράω πορτοκαλί μπλούζα και θα κρατάω κόκκινα γαρύφαλλα
ή μήπως να έχω μαζί μου ένα ημαίμο πιτ-μπουλ?

Πεζότερη και ολίγον αγχωμένη, του απάντησα πιο ρεαλιστικά:

Θα φοράω μαύρο παλτό με άσπρους κύκλους.

Κι εκείνος αποκρίθηκε:

στο δεξί χέρι θα κρατώ γαρύφαλλα και στο αριστερό λευκά κρίνα

δεν φέρνω το πιτ-μπουλ γιατί θα νομίσει ότι είσαι σκυλίτσα δαλματίας και θα σου επιτεθεί ανάρμοστα. 

Ήξερα ότι όλα θα πήγαιναν μια χαρά: Ο Μιχάλης Γεννάρης είχε χιούμορ.

Αυτοπροσωπογραφία του συγγραφέα, δάνειο από το blog του.

Καθίσαμε μαζί περίπου δύο ώρες. Τον ρώτησα πολλά και μου είπε ακόμη περισσότερα – κάποια τα έγραψα, άλλα όχι. Το περιθώριο λέξεων που μου παραχωρούσε το ΒΗΜΑΜΕΝ, το οποίο θα φιλοξενούσε τη συνέντευξη του Μιχάλη Γεννάρη, ήταν ελάχιστο μπροστά σε όσα είπαμε.

Όσα έγραψα δημοσιεύτηκαν την Κυριακή, 27 Νοεμβρίου, στο ΒΗΜΑΜΕΝ. Εχθές βρέθηκαν και στο site της εφημερίδας και κανείς μπορεί να τα διαβάσει εδώ.

Αν είχα περισσότερο χώρο θα είχα γράψει ότι το πρώτο που κάνει κάθε πρωί είναι να ανακατεύει και να αρχειοθετεί τους δίσκους του. Μετά πίνει καφέ στο φλιτζάνι του, αυτό με την περίτεχνη διακόσμηση. Κι έπειτα γράφει. Για να ξεκουραστεί, ζωγραφίζει.

Θα έγραφα για τη στήριξη που του προσφέρουν οι γονείς του, οι οποίοι ανέκαθεν τον θεωρούσαν συγγραφέα – ο σημερινός τρόπος ζωής του δεν τους προξενεί εντύπωση.

Θα έγραφα για την κουβέντα που κάναμε για τα βιβλία του Πέτρου Μάρκαρη, για τον Κώστα Ταχτσή, τη Ζυράννα Ζατέλη, τη Μάρω Δούκα, τον Philip Roth, τον Joseph Roth, τον Franzen και τον Tolstoy. Για τις καλοκαιρινές του διακοπές στις Σποράδες. Για τη βράβευσή του από το περιοδικό Διαβάζω. Για την υποψηφιότητά του στους Άντρες της Χρονιάς του περιοδικού STATUS, για το βραβείο αναγνωστών (το οποίο τελικά δεν πήρε), για την ξαφνική δημοσιότητα.

Όταν κυκλοφόρησε η συνέντευξη βρισκόμουν στο Λονδίνο. Του έστειλα ένα μήνυμα να τον ενημερώσω. Η απάντηση που έλαβα λίγο λεπτά αργότερα με έκανε να χαμογελάσω:

Καλησπέρα από Μονοβασιά!
το είχα ξεχάσει και με πήρανε τηλέφωνο οι άσπονδοι φίλοι μου
η φωτογράφιση είχε γίνει μπροστά από το σπίτι του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, στα Εξάρχεια 
βέβαια, πολυζήλεψα τα ρούχα των άλλων στις διαφημίσεις και το σκυλομετάνιωσα που δεν φωτογραφήθηκα με ωραίο σοβαρό κοστούμι 

όταν νομίσεις ότι έγινα περιοδικομαϊντανός, στείλε μου ένα ματσάκι αυστηρόφρονα mail για να με συνετίσεις

να μου φιλήσεις την dear Queen και να πας οπωσδήποτε στην έκθεση του Ντα Βίντσι στη National Gallery!

Σήμερα σκέφτομαι τον τίτλο της συνέντευξης στο ΒΗΜΑΜΕΝ: Ο Μυστηριώδης Μιχάλης Γεννάρης. Δεν έχω ακόμα αποφασίσει αν του ταιριάζει – άρα μάλλον είναι ο σωστός.

2 thoughts on “Ο Μυστηριώδης Κύριος Γεννάρης: Μία συνέντευξη

  1. Είσαι τρελοκόριτσο, αλλά το ξέρεις οπότε δεν καινοτομώ. Δε με φοβίζει η οιηματική «αυτοπροσωπογραφία» που κότσαρες, γιατί είναι μια μικρή χρωματική έκρηξη που επισώρευσα πάνω σε παλαιά γκραβούρα. Οικειοποιήθηκα το Πρόσωπον, αλλά τα Κέρατα μόνος μου τα φόρεσα, και αυτό θα παραδεχθείς πως δηλώνει γενναιότητα αυτοαποκαλύψεως. Οπότε δικαιολογείται και ο «Μυστηριώδης Κύριος». Είναι ο Κερατωμένος Άμμωνας Ρα. Ή έστω ο Κερασφόρος Μέγας Αλέξανδρος. Μπορεί κι ο Μωυσής.

Σχολιάστε

