His smiles were the garrets of a fairy palace where the real world would never come*

Κάθε βιβλίο είναι για μένα μια μικρή προσωπική ιστορία. Κάθε βιβλίο σημαίνει για μένα πολλά περισσότερα από την πλοκή, το συγγραφέα, τη φόρμα του. Για μένα, κάθε βιβλίο είναι αυτός που μου το χάρισε, το πώς μου το έδωσε, το πού και πότε το διάβασα. Μπορεί να ξεχνάω υποθέσεις, αλλά ποτέ μα ποτέ δεν ξεχνάω πού και πότε (ενίοτε και πώς) διάβασα ένα βιβλίο.

Παρακάτω ακολουθούν μερικές φωτογραφίες της πρώτης σελίδας των βιβλίων μου. Η σειρά είναι σχεδόν χρονολογική, εκτός από τις δύο τελευταίες φωτογραφίες. Εκ των προτέρων γνωρίζω ότι η εν λόγω ανάρτηση θα είναι από τις πιο αγαπημένες μου, για πολύ προσωπικούς λόγους.

Το Μωρό της Ρόζμαρι (Ίρα Λέβιν): Το πρώτο θρίλερ που διάβασα ποτέ. Το διάβαζα με μανία στα διαλείμματα του φροντιστηρίου. Κοιτάζω την πράσινη σημείωση και σκέφτομαι ότι, 16 χρόνια μετά, έχει αλλάξει τελείως ως κι ο γραφικός μου χαρακτήρας.

 

The Catcher in the Rye (J.D. Salinger): Άργησα, αλλά το διάβασα στο Λονδίνο μετά από επιμονή της φίλης μου της Ελένης ("Αυτό θα πάρεις!'). 100 σελίδες σε 6 μέρες. Φαίνεται διάβαζα πολύ *και* για το πανεπιστήμιο.
Honeymoon (Amy Jenkins): Ένα απαράδεκτο βιβλίο, βαρετό και συνηθισμένο. Κακό chick lit. Δε θυμάμαι καν περί τίνος πρόκειται. Θυμάμαι, όμως, ότι με συνόδευσε σε 3 ελεύθερα κάμπινγκ και ανάμεσα στις σελίδες έχει ακόμα λευκή άμμο από την Ελαφόνησο.
Adrian Mole, The Cappuccino Years (Sue Townsend): Από το 2001 έως το 2003 πηγαινοερχόμουν Λονδίνο-Εδιμβούργο. Ποτέ δεν ήθελα να φεύγω από το Εδιμβούργο. Πήρα τον Adrian Mole για να μου φτιάξει το κέφι και, όπως πάντα, τα κατάφερε.

 

Η Μεγάλη Χίμαιρα (Μ. Καραγάτσης): Εξαιρετικό βιβλίο στις χειρότερες, ίσως, διακοπές της ζωής μου. Ποτέ ξανά Νάξος.

 

Σαββατογεννημένη (Μαλβίνα Κάραλη): Μου το έδωσε ο Παντελής σε μία ταβέρνα στο λόφο του Στρέφη για τα γενέθλιά μου. Θυμάμαι ότι την ώρα που μου το έδινε ήρθε ο σερβιτόρος για την παραγγελία και του είπαμε να περιμένει λίγο. Το πήρα μαζί μου στην ορεινή Ναυπακτία - ο Παντελής ρωτούσε κάθε δέκα σελίδες πώς μου φαίνεται.

 

Το Όνομα του Ρόδου (Ουμπέρτο Έκο): Το διάβαζα όλο το καλοκαίρι του 2006. Στη Μάλτα δεν είχα πολύ χρόνο, αλλά στην Κύθνο αφοσιώθηκα πλήρως. Θυμάμαι ακόμα την ένταση που ένιωθα διαβάζοντας την πυρκαγιά στη βιβλιοθήκη ενώ άκουγα τις καμπάνες του Δεκαπενταύγουστου. Υπέροχο.

 

The Handmaid's Tale (Margaret Atwood): Δώρο της ξαδέρφης μου. Ένα από τα πιο αγαπημένα μου βιβλία ever, για το οποίο της είμαι διαρκώς ευγνώμων.
Η Ανάκριση (Ηλίας Μαγκλίνης): Το διάβασα εγώ, το έδωσα στη Λίλα που πήρε την πρωτοβουλία να το υπογράψει, το έδωσε στην Γκέλυ που συνέχισε την παράδοση. Το δανείζω σε όποιον θέλει, αρκεί να τη συνεχίσει.

 

Noone Belongs Here More Than You (Miranda July): Ένα βιβλίο με έναν τόσο όμορφο τίτλο, που σήμανε μια πολύ παράξενη φάση της ζωής μου. Το συνόδευε ένας φάκελος με σπόρους και οδηγίες καλλιέργειας μιας ποικιλίας μωβ καμπανούλας. Δεν τις φύτεψα ποτέ. Όμως διάβασα το βιβλίο και το έχω πάντα στο μυαλό μου ως κάτι πολύ ξεχωριστό.

* Ο τίτλος της ανάρτησης είναι από το Lovesong του Ted Hughes.

12 thoughts on “His smiles were the garrets of a fairy palace where the real world would never come*

  1. Μόλις επέστρεψα από το Λονδίνο.
    1) Ο Ριχάρδος ήταν συγκλονιστικός. Αναρωτιέμαι πώς μεταφέρθηκε στην Επίδαυρο. Φαντάζομαι, θα υπήρχαν μεγάλα προβλήματα τεχνικής φύσεως.
    2)Η Προδοσία καλή.
    3)Δεν θυμάμαι πότε είδα το Inherit the wind.
    4)Για πρώτη φορά στη ζωή μου, έπιασα το Foyle’s ανενημέρωτο(!).
    5)Δεν ήξερα ότι Το Μωρό της Ρόζμαρυ είχε μεταφραστεί, ευχαριστώ.
    6)Πώς είναι η Μάλτα;

    1. 1) Το ανεκπαίδευτο μάτι μου δεν πήρε είδηση τεχνικά προβλήματα στην Επίδαυρο. Όπως είδες, η παράσταση με εντυπωσίασε.
      2) Πολύ θα ήθελα να τη δω..
      4) Please expand.
      5) Παρακαλώ🙂
      6) Μικρή. Με εξαιρετικά προϊστορικά μονολιθικά μνημεία. Με ωραία εστιατόρια στη γραφική Βαλέτα. Και με ένα πολύ εντυπωσιακό αρχιπέλαγος με μικρά νησάκια όπως το Gozo. Οι οδηγοί είναι τρελοί κι επικίνδυνοι και δεν έχει πολύ ωραίες παραλίες. Εμένα μου άρεσε πολύ πάντως!

  2. This is me, expanding:
    Από μία λίστα με 5 βιβλία(κανένα λογοτεχνικό, έχει σημασία), δεν είχαν κανένα και δεν είχαν και τη διάθεση να με εξυπηρετήσουν. Για πρώτη φορά στα χρονικά, δεν ήξεραν σε ποιό τμήμα να με παραπέμψουν και όταν τους είπα »urban studies» με κοίταξαν σαν να τους ζητούσα κάτι αλλόκοτο.
    Υποσημείωση: και τα 5 βιβλία είναι πολύ σημαντικά, τα δύο αναγνωρίσιμα και εκτός του πεδίου επιστημών τους.
    Το αστείο είναι ότι μόλις τα παρήγγειλα από το site τους.😦

  3. Καλό. Θα κάτσεις μέρες;
    Με ενοχλεί η κουλτούρα του έκνομου και του έκφυλου που καλλιεργεί η πόλη, εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο της συμπεριφέρονται οι επισκέπτες. Έχει γίνει παρεξήγηση και προσελκύει ανθρώπους για τους λάθος λόγους. Εσύ τι λες;

    1. Δεν έχω άποψη. Έχω πάει μόνο για 1.5 μέρα και είδα τα βασικά. Με το *βασικά* εννοώ και τη Νυχτερινή Περιπολία του Ρέμπραντ, τι πίνακας! Αλλά, γενικά, έχω δει πολύ λίγο από την πόλη.

  4. Δεν ξέρω πώς τα πηγαίνεις με τη γαλλική λογοτεχνία και είναι δύσκολο να καταλάβω τι σου αρέσει μέσα από το blog σου, πάντως μου θύμισες ένα διαμαντάκι που διάβασα πριν από δύο χρόνια(περίπου) και στα ελληνικά λέγεται »Η Κομψότητα του Σκαντζόχοιρου», Muriel Barbery.
    »Θα αντάλλασσα όλη την ιταλική αναγέννηση για μια ολλανδική νεκρή φύση» <—ένας από τους πολλούς λόγους που λάτρεψα αυτό το βιβλιαράκι.
    Άσε τον Ρέμπραντ αυτή τη φορά και χτύπα τις νεκρές φύσεις! Οι περισσότερες βρίσκονται στο ίδιο μουσείο, έτσι κι αλλιώς. Αν κατάφερνες να κλέψεις και μία εκ μέρους μου, θα σου ήμουν ευγνώμων.

    1. Ευχαριστώ, το έβαλα ήδη στη wish list μου – σε αγγλική μετάφραση!
      Οι νεκρές φύσεις δεν είναι το φόρτε μου, αλλά θα της δώσω μία ευκαιρία🙂 Ελπίζω να ικανοποιηθείς ακόμη κι αν το μόνο που καταφέρω να κλέψω εκ μέρους σου είναι ένας Ρέμπραντ.

Σχολιάστε

