Ένα μεσημέρι με τον Jonathan Franzen και τον Philip Seymour Hoffman

Νομίζω πως το ωραιότερο πράγμα που μου συνέβη από τότε που ξεκίνησα αυτό το blog είναι το γεγονός ότι γνώρισα πολλούς καινούργιους ανθρώπους. Θα μπορούσα να γράψω ένα post για κάθε έναν από αυτούς, για το πώς τους γνώρισα, πού πήγαμε, τι είπαμε. Μπορεί κάποια στιγμή να το κάνω. Σήμερα, όμως, θέλω να γράψω για την Α.

Τη γνώρισα «μέσω internet», όπως την άκουσα να λέει όταν με σύστησε σε μία φίλη της. Ασχολείται με τα βιβλία και το διάβασμα ποικιλοτρόπως, τόσο επαγγελματικά όσο και ερασιτεχνικά κι έχει κάνει ουκ ολίγα σχόλια σε διάφορα post μου εδώ. Το τελευταίο διάστημα μένει στην Αγγλία, κι έτσι, όταν πήγα στο Λονδίνο, κανονίσαμε να βρεθούμε.

Συναντηθήκαμε ένα Σάββατο μεσημέρι στο Foyles. Της είχα πει τι θα φοράω (δεν το φορούσα), και μου είχε πει ότι θα κρατάει το Corrections (δεν το κρατούσε). Αλλά τα καταφέραμε. Αφού περιφερθήκαμε μες στο βιβλιοπωλείο, περπατήσαμε ως το Bloomsbury. Κάτσαμε εκεί περίπου 6 ώρες.

Εκτός του ότι βρήκαμε πάρα πολλούς κοινούς γνωστούς από την Αθήνα, την Κοζάνη και τη λοιπή περιφέρεια (η Ελλάδα είναι μία πολύ μικρή χώρα τελικά), και αφού συζητήσαμε διεξοδικώς γι’ αυτούς, πιάσαμε την κουβέντα για τα βιβλία. Της είπα πώς και γιατί ξεκίνησα αυτό το blog, αν σκοπεύω να το συνεχίσω, και μιλήσαμε αρκετά και για μερικούς σύγχρονους Έλληνες συγγραφείς. Η Α. είχε καταλάβει σε ποιον αναφερόμουν σε αυτό το κακιασμένο post, και συμφωνούσε μαζί μου. «Τον λυπάμαι», μου είπε. «Διάβασα ένα άλλο βιβλίο του ένα Πάσχα στη Χαλκιδική κι έφριξα». Για έναν άλλο συγγραφέα διαφωνήσαμε εντόνως. Της είπα ότι το βιβλίο του με άφησε παγερά αδιάφορη, και μου απάντησε ότι της άρεσε πολύ. Δεν είναι η μόνη που πιστεύει ότι το βιβλίο είναι καλό, οπότε εγώ μπορεί κάτι να μην κατάλαβα καλά. Μου συμβαίνει συχνά.

Και, αφού είπαμε κι οι δύο πόσο μας άρεσε η Ανάκριση του Ηλία Μαγκλίνη και τα διηγήματα του Γιάννη Παλαβού, η συζήτηση έφτασε (και παρέμεινε για ώρα) στον Jonathan Franzen.

Cut. Flashback.

Θεωρώ τον Jonathan Franzen κορυφαίο συγγραφέα, από τους σπουδαιότερους παγκοσμίως. Στο μυαλό μου ο Franzen είναι ένας μάγος της αμερικανικής λογοτεχνίας, ο μοναδικός που με χειρουργική ακρίβεια αποσυνθέτει και ανασυνθέτει τις πληγές και τις πομπές της σύγχρονης δυτικής κοινωνίας. Και σημειώνω: Προς το παρόν έχω διαβάσει μόνο το Corrections.

Η Α. συμμερίζεται και προσυπογράφει τη γνώμη μου. Εκείνο το διάστημα διάβαζε το Corrections, το είχε γεμίσει με σημειώσεις, υπογραμμίσεις και μικρά χρωματιστά χαρτάκια – εγώ ποτέ δεν το κάνω αυτό εκτός κι αν πρόκειται για βιβλίο της δουλειάς.

Συνήθως όταν έχει περάσει καιρός από τότε που διάβασα κάτι ξεχνάω τις λεπτομέρειες. Θυμάμαι μόνο την εντύπωση που μου άφησε μετά το τέλος της ανάγνωσης. Mε το Corrections ήταν αλλιώς. Συζητώντας με την Α. διαπίστωσα με έκπληξη πόσο καλά θυμόμουν λεπτομέρειες του βιβλίου (Την άκουγα να μου λέει κάτι και ξαφνικά έπιασα το κεφάλι μου και σχεδόν φώναξα «Η σκηνή στο βραδινό τραπέζι και τον Chip! Με το συκώτι! Θεέ μου! Τι ήταν αυτό!»). Η Α. μου έλεγε πόσο την ενυπωσιάζουν όλες οι διαστάσεις του χαρακτήρα της Enid, εγώ της έλεγα ότι με συνάρπασε ο Garry, μιλήσαμε για την ομοφυλοφιλία της Denise και, φυσικά, το περιστατικό της κρουαζιέρας. Πάντα αναφωνώντας.

Και μετά της είπα ότι σίγουρα κάποια στιγμή το Corrections θα γίνει ταινία. Κι εκείνη συμφώνησε. Και προσπαθήσαμε να κάνουμε το casting. Προς το παρόν έχουμε καταλήξει μόνο σε δύο χαρακτήρες: Caroline θα είναι η Laura Linney. Chip θα είναι ο (πολυαγαπημένος μου) Philip Seymour Hoffman.

Όποιος διαβάζει αυτό το post και του άρεσε εξ’ ίσου το Corrections, παρακαλούμε να μοιραστεί μαζί μας τις ιδέες του για τους υπόλοιπους χαρακτήρες (είναι ο Alfred ο Frank Langella; ). Ευχαριστούμε.

22 thoughts on “Ένα μεσημέρι με τον Jonathan Franzen και τον Philip Seymour Hoffman

  1. Την ώρα που κατέβαινες τη σκάλα, για κάποιο λόγο ήρθε αμέσως στο μυαλό μου ο Philip Seymour Hoffman. Παρόλο που όσο διάβαζα το βιβλίο δεν τον σκέφτηκα καθόλου. Παρόλο που ακόμα δεν είμαι σίγουρη ότι είναι ιδανικός για το ρόλο του Chip. (πριν 20 χρόνια μοναδική επιλογή θα ήταν ο William Hurt). Tώρα που το σκέφτομαι αρκούντως σκατόφατσα για το ρόλο είναι ο Barry Pepper.

    Πρέπει να σκεφτώ λίγο για τον Garry & τον Alfred. Θα επανέλθω.

    1. Ο Seymour Hoffman είναι και εύθραυστος και σκατόφατσα. Διαφωνώ με τον Hurt (που είναι μόνο εύθραυστος), και με τον Pepper (που είναι μόνο σκατόφατσα). Besides, o Philip πρέπει να μπει στην ταινία. Σε όποιο ρόλο θέλει. Τον φαντάζομαι ακόμα και στη σκηνή με το συκώτι, τόσο πολύ.

      1. χαχαχα, κάνεις λάθος για τον Barry είναι εξαιρετικός ηθοποιός και πιστεύω ότι άσχετα με τις επιλογές που έχει κάνει, μπορεί να παίξει τα πάντα.
        Έχω την εντύπωση πως ο Chip εκτός από όλα τ’άλλα ήταν και γοητευτικός άντρας. Όσο κι αν αγαπάω τον Hoffman (πολύ) δεν μπορώ να τον φανταστώ με δερμάτινο παντελόνι χωρίς να γελάσω.

  2. Πάει! Μόλις μου χαλάσατε την ολόδική μου (ανα)κατασκευή του corrections! Κρίμα!
    Αν και ο PSH είναι ο αγαπημένος μου ηθοποιός και βρίσκω εξόχως συμαπθητική τη LL… παρόλα αυτά… πάει… (και σ΄αυτό το σημείο να σημειώσω ότι αστειεύομαι, αφού ξαναδιάβασα αυτά που έγραψα και, ομολογώ, δεν είναι και τόσο ξεκάθαρο το χιούμορ μου…)
    Έχω πακετάρει τις Διορθώσεις μαζί με άλλα βιβλία για τις διακοπές, που τις περιμένω πώς και πώς. Από Φράνζεν έχω διαβάσει μόνο την Ελευθερία (μόλις διαβάσω και τις Διορθώσεις, θα σου πω, αν σου το προτείνω τόσο θερμά όσο τώρα, που δεν έχω διαβάσει ακόμα τις Διορθώσεις)
    Παρεπιπτόντως με είχες ρωτήσει και για την Ανάκριση. Μερικές φορές νιώθω εντελώς ανήμπορη να γράψω (ή να πω κάτι) για τα βιβλία που μου άρεσαν πολύ – ειδικά απέναντι σε ευθείες ερωτήσεις
    (εσύ πάλι όχι – ευτυχώς)

  3. For what is worth, ο ίδιος ο Franzen είχε πει για το ίδιο θέμα: «If they told me Gene Hackman was going to do Alfred, I would be delighted. If they told me they had cast Cate Blanchett as [Alfred’s daughter] Denise, I would be jumping up and down, even though officially I really don’t care what they do with the movie.» [από εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Corrections#Film_adaptation ]

      1. +1 για Naomi Watts ως Denise – Η Cate Blanchett θα μπορούσε να κάνει για την γυναίκα του αφεντικού της (μου διαφεύγει το όνομα αυτή τη στιγμή).

  4. Νομίζω ότι θα ήμουν η χειρότερη Casting Director ever, αλλά όταν μ’αρέσει κάποιος θέλω να τον βλέπω παντού. Αν δεν είχα τις εμμονές μου δεν θα ήμουν η Narrator που όλοι αγαπάτε😛
    Τι λέτε για την Rachel Weisz ως Denise;

  5. Εννοείται ότι θα σκηνοθετούσε ο Todd Solondz???

    Denise – Jane Adams (!!!)
    Enid – Kathy Bates
    Alfred – Sydney Pollack

    Τεράστια βιβλία… Το Corrections είναι η Οικογένεια, το Freedom είναι οι Σχέσεις.

  6. Ti oraia pou o kathenas leei kati allo!🙂

    skinothesia Solondz oposdipote kai gia Gary tha dialega kai Vincent d’ Onofrio.

    Gia tin Enid Frances Conroy apo to Six Feet Under. Kai o Jeremy Sisto gia Chip. Kai o James Cromwell gia Alfred.

    The choice is endless😉

  7. Gary: Jonathan Franzen
    Alfred: Clint Eastwood
    Chip: Adrien Brody
    Denise: Mila Kunis
    Enid: Meryl Streep (γιατί μόνο αυτή μπορεί να ικανοποίησει το δίπολο καταπιεσμένης μιζέριας-θέλησης για ζωή

    Έχει καιρό που το διάβασα και το έχω δανείσει, αλλιώς θα έδινα και τους β’ ρόλους (και τους γ’ και τους δ’)

  8. Kαλησπερα!
    Διαβαζω το blog σου και συχνα σκεφτομαι τα ποστ σου κατα τη διαρκεια της ημερας. Μολις διαβασα αυτο: http://flix.gr/news/mini-seira-sto-hbo-oi-dior8wseis-toy-tzona8an-fran.html σκεφτηκα πως θα σε ενδιεφερε η πληροφορια. Μου κανει ο Σαδερλαντ για τον ρολο του Αlfred. Ειναι αρκουντως επιβλητικος και πληθωρικος (στο παιξιμο του) κατα τη γνωμη μου!

    Καλο απογευμα:)
    Νατασσα

  9. Διαβάζω το βιβλίο «Οι διορθώσεις» μετά από τα υπέροχα posts σου γι’ αυτό. Μου αρέσει πολύ, διασκεδάζω μαζί του. Όπως είπες κι εσύ απογοητεύτηκα από το πολύ άσχημο ελληνικό εξώφυλλο αλλά το περιεχόμενο… Επίσης είμαι στο κεφάλαιο «Γκάρι». Και εμένα με έχει συναρπάσει αυτός ο χαρακτήρας.
    Καλημέρα και καλή συνέχεια!

Σχολιάστε

