«Either dance well or quit the ballroom»

Δεν μου είχε ξανασυμβεί. Ούτε και ποτέ θα μου περνούσε από το μυαλό ότι κάποτε θα ξεναγούσα στην Αθήνα ένα συγγραφέα ταξιδιωτικών οδηγών, ο οποίος θα ήταν εδώ για να γράψει ένα κείμενο για ένα in-flight περιοδικό αεροπορικής εταιρείας.

Τον προπερασμένο Ιούνιο πήρα ένα email από τη φίλη μου την Ελένη, που ζει στο Λονδίνο: «Μήπως θα μπορούσες να δείξεις στον Roger λίγο την Αθήνα; Τα Εξάρχεια μωρέ, και γύρω γύρω». Είπα ναι, θα μπορούσα.

Ο Roger Norum είναι από τη Νέα Υόρκη, λίγο μεγαλύτερός μου, σπούδασε ιστορία και φιλολογία της Μέσης Ανατολής, μετά Σκανδιναβική λογοτεχνία στη Νορβηγία και τελικά κατέληξε στην Οξφόρδη. Έχει ταξιδέψει κυριολεκτικά σε όλο τον κόσμο, και μιλάει γαλλικά, νορβηγικά, ρώσικα, ισπανικά, αραβικά, ιταλικά, κινέζικα και τούρκικα. Αυτά τα απλά και καθημερινά.

O Roger, λοιπόν, ο οποίος έχει συνεργαστεί ως συγγραφέας και φωτογράφος με μερικούς από του μεγαλύτερους ταξιδιωτικούς οδηγούς παγκοσμίως όπως τα Rough Guides, ήρθε στην Αθήνα για να γράψει ένα κομμάτι για το περιοδικό της Aer Lingus. Το ραντεβού μας ήταν στο μετρό Πανεπιστήμιο. Λίγο πριν την καθορισμένη ώρα έλαβα στο κινητό μου το εξής καταπληκτικό μήνυμα: «Σόρυ αλλά έχω αργήσει. Πάρε ένα ποτήρι ούζο ή ένα σαρντονέ κι έρχομαι!» Απλά τέλειο. Τον είχα συμπαθήσει πριν καν τον γνωρίσω.

Ο Roger, οποίος σημειωτέον είναι ιδιαιτέρως εμφανίσιμος, έφτασε χωρίς να πιω ούζο (ούτε σαρντονέ). Κάναμε μαζί μία τεράστια βόλτα στο κέντρο (μου έλεγε για τη Νέα Υόρκη και τα Ιμαλάια), τα Εξάρχεια του θύμισαν το Βελιγράδι (το πήρα ως κομπλιμέντο, δεν έχω πάει, αλλά όλοι λένε τα καλύτερα), του έκανε εντύπωση το καινούργιο – τότε – πάρκο/πάρκινγκ της Χαριλάου Τρικούπη, και ήπιαμε μαζί και αρκετές μπύρες στους Χάρτες. Την επόμενη μέρα, ο Roger πήγε με την ξαδέρφη μου τη Δέσποινα για φαγητό στο Γκάζι, όπου έφαγε σαρδελομάνα πικάντικη («sardine mama»), και γενικά φάνηκε ευχαριστημένος από το ταχύρρυθμο course «Τι είναι η Αθήνα και πώς να τη γνωρίσετε».

Είχα μεγάλη περιέργεια να δω τι θα έγραφε. Είχα διαβάσει κείμενά του, ήξερα ότι γράφει καταπληκτικά, και γενικά ανυπομονούσα πολύ. Λίγες βδομάδες μετά, μου έστειλε το αποτέλεσμα της ενδελεχούς έρευνάς του στα Αθηναϊκά τεκταινόμενα. Παρακάτω παραθέτω το απόσπασμα το οποίο, ω τι έκπληξη, με αναφέρει!  Κάθε φορά που το διαβάζω μου φτιάχνει τη διάθεση.

Συχνά πυκνά φαντάζομαι ότι κάποιος άσχετος επιβάτης μίας άσχετης πτήσης της Aer Lingus, που ας πούμε πετάει από το Δουβλίνο για τη Μάλαγα, διαβάζει το περιοδικό και αναρωτιέται αν κάνει καλά που δεν πετάει για την Αθήνα – το μέρος όπου armies of tanned, olive bodies συνωστίζονται μέσα σε gyrating megaclubs.

Σχολιάστε

