Ριζότο με αγκινάρες και ένα μεγάλο ευχαριστώ

Τα βιβλία είναι μακράν το καλύτερο δώρο που μπορεί να μου κάνει κανείς. Κανένα δώρο δε μου αρέσει περισσότερο από ένα βιβλίο που εγώ δε θα διάλεγα ποτέ. Κατά καιρούς μου έχουν δώσει βιβλία που αποδείχτηκαν από τα σπουδαιότερα που έχω διαβάσει ποτέ.

Κάθε χρόνο στα γενέθλιά μου η βιβλιοθήκη μου γεμίζει βιβλία (εκτός από πέρσυ που ζήτησα στις φίλες μου μόνο σκουλαρίκια). Πριν 2 χρόνια λοιπόν, η φίλη μου η Χριστίνα μου έφερε τον μεγάλο τόμο του Jamie Oliver, Jamie’s Italy.

Πρώτον: Η Χριστίνα έχει ζήσει καιρό στην Ιταλία, και για να το διάλεξε, κάτι ήξερε. Δεύτερον: Ο Jamie Oliver είναι Άγγλος, εγώ έχω μεγάλη αγάπη στην Αγγλία, οπότε και πάλι μέσα έπεσε.

Jamie Oliver έχει γράψει πολλά βιβλία μαγειρικής, έχει κάνει άπειρες σχετικές εκπομπές, έχει και ένα εστιατόριο στο Λονδίνο, αλλά φοράει και All Star, φαίνεται να είναι πολύ άνετο τυπάκι, από αυτά που βλέπεις να κάθονται δίπλα σου στην pub πίνοντας χλιαρή Foster’s και μασουλώντας τσιπς με ξύδι και αλάτι. Και, το βασικότερο, οι συνταγές του δεν είναι ασκήσεις μοριακής βιολογίας. Άμα κάνεις και κάνα λάθος, δε χάλασε ο κόσμος, πάλι τρώγονται. Ούτε βάζει μέσα δύσκολα υλικά όπως γλιστρίδα από μια βουνοπλαγιά του Θιβέτ. Κι επίσης, μπορείς να κάνεις όσες μικρές παραλλαγές θέλεις. Τέλεια.

Εδώ και καιρό, λοιπόν, έβλεπα στη λαϊκή της γειτονιάς μου άγριες αγκινάρες. Το περασμένο Σάββατο τις αγόρασα, και αποφάσισα να ακολουθήσω τις οδηγίες του Jamie για risotto ai carciofi, δηλαδή ριζότο με αγκινάρες.

Ξεκινώ λέγοντας ότι δεν είχα ξανακαθαρίσει ποτέ αγκινάρες, πόσο μάλλον άγριες. Σήμερα τα χέρια μου είναι μαύρα με τρυπίτσες από τα αγκαθάκια. Παρακάτω παραθέτω τις ερασιτεχνικές μου φωτογραφίες:

Οι αγκινάρες φαίνονται αθώες. Δεν είναι.
Αρχίζω το καθάρισμα. Ο μανάβης είχε πει ότι δε θέλανε πολύ αλλά μάλλον έκανε πλάκα.
Σαν να μην έφτανε αυτό, τσιγαρίζεις και κρεμμύδι με σκόρδο. Σε βούτυρο. Παράλληλα.
Προσθέτεις το ρύζι, το σέλινο και το κρασί. Λευκό. Παράλληλα, θυμίζω, εξακολουθείς να καθαρίζεις άγριες αγκινάρες.
Με τον Jamie παρέα, πίνεις και λίγο από το κρασί που προορίζεται για το φαγητό, γιατί η μαγειρική πρέπει να έχει και πλάκα. Η κουζίνα, βέβαια, είναι ολίγον σαν βομβαρδισμένη.
Κόβεις τις αγκινάρες στα δύο, βάζεις τις μισές μες στο ριζότο και ανακατεύεις διαρκώς για να μην κολλήσει. Προσθέτεις όσο νερό χρειάζεται, αλλά όχι πολύ.
Τις υπόλοιπες μισές αγκινάρες τις κόβεις σε ροδέλες. Σε αυτή τη φάση τα χέρια πια είναι στα κακά του τα χάλια αλλά η κουζίνα μυρίζει τόσο υπέροχα που δε σε νοιάζει.
Παρακολουθείς τη συνταγή με προσοχή μη λερωθεί το πραγματικά καταπληκτικό βιβλίο με τις εντυπωσιακές φωτογραφίες.
Αυτή είναι η φωτογραφία του βιβλίου. Δεν έβγαλα τελική φωτογραφία γιατί το ξέχασα. Βασικό είναι να μην ξεχάσεις την τριμμένη παρμεζάνα στο τέλος και το δυόσμο λίγο πριν σερβίρεις. Το φαγητό έχει μία λεπτή γεύση και πάει πολύ με λευκό κρασί.

Η συνταγή βρίσκεται συνοπτικά και εδώ.

Έχω αρκετά βιβλία μαγειρικής. Το Jamie’s Italy είναι σίγουρα το αγαπημένο μου.

Χριστίνα, ευχαριστώ!

4 thoughts on “Ριζότο με αγκινάρες και ένα μεγάλο ευχαριστώ

  1. Εδώ κατάφερες να βγάλεις φωτογραφία την στιγμή που κρατάς στο ένα χέρι την αγκινάρα και στο άλλο το μαχαίρι (!!!!), στο (παράλληλο) τσιγάρισμα θα κολλούσες;;; 😉

  2. Θα συμφωνήσω ότι αυτό το βιβλίο του αγαπημένου μου chef Jamie Oliver είναι από τα καλύτερά του!!Τι φωτογραφίες…τι ποιότητα χαρτιού…δεν χορταίνω να το μυρίζω!!Από το συγκεκριμένο βιβλίο δοκίμασε όποτε μπορέσεις τη συνταγή της πίτσας!!Είναι η αγαπημένη μας!!
    Να χρησιμοποιήσεις ψιλό σιμιγδάλι (αντί για semolina flour)…o φούρνος προθερμασμένος στο τέρμα και θέλει μόνο 10 λεπτά, believe me!!!!

Σχολιάστε

