The portrait of a blogger as a young woman

Γενικά τα blogs που διαβάζω είναι μετρημένα. Όχι μόνο, αλλά κυρίως, λόγω χρόνου. Δηλαδή, ok, τι να πρωτοκάνω πια, δουλεύω πολύ, έχω (ή τουλάχιστον έτσι νομίζω) κοινωνική ζωή (λόγω ζωδίου αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό) διαβάζω βιβλία, έχω αυτό το blog, ε, 24 ώρες έχει η μέρα. Δεν προλαβαίνω.

Ο χρόνος είναι ο βασικός αλλά όχι ο μόνο λόγος. Υπάρχουν blogs που κατά καιρούς θαυμάζω, blogs που με προσβάλλουν γιατί μου θυμίζουν ροζ άρπα-κόλλες με προκάλυμμα κατιτίς το indie/hip/σούπερ ουάου, με μόνο σκοπό βέβαια τη δημοσιότητα (τα statistics και τα google analytics είναι η AGB της γενιάς των blogger), και άλλα που μου είναι παντελώς αδιάφορα.

Πρόσφατα ανακάλυψα με χαρά ένα blog που μου αρέσει πολύ. Μου αρέσει αισθητικά, μου αρέσει που ανανεώνεται συνέχεια, που είναι προσεγμένο από κάθε άποψη (έλεος με τα προβλήματα στα σημεία στίξης και τα ορθογραφικά), και κυρίως μου αρέσει το περιεχόμενο: επιλογές/αναμεταδόσεις από ενδιαφέροντα (κυρίως οπτικά αλλά όχι μόνο) άρθρα του διαδικτύου. Πολύ ενδιαφέροντα. Δηλαδή το blog διαλέγει για μένα κάτι που με ενδιαφέρει και ίσως δεν έχω χρόνο ή δεν ξέρω πώς να το ψάξω, και μου το παρουσιάζει με έναν όμορφο τρόπο. Το όνομα αυτού, It’s A Small Web. Αυτονόητο, νομίζω. Και αρκετά ευφάνταστο, επίσης.

Αν και το It’s A Small Web, λοιπόν, είναι ένα πολύ καινούργιο blog, έχει ανεβάσει μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα άρθρα που διάβασα τελευταία.

Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε ένα που αναφέρεται στους bloggers και αναμεταδίδει στη ουσία ένα project της Gabriela Herman. Η Herman, φωτογράφος 30 ετών από τη Νέα Υόρκη, τράβηξε κάποιες φωτογραφίες μερικούς bloggers εν ώρα δράσης.

Ενδιαφέρον. Δηλαδή είναι ενδιαφέρον το τι φοράνε, αν πίνουν κάτι, αν έχουν φως, βιβλία γύρω, και άλλα τέτοια.

Κοιτάζοντας το It’s A Small Web και το site της Herman συνειδητοποίησα ότι εγώ διαφέρω, μάλλον προς το πεζότερο. Έχουμε και λέμε:

  • Γράφω ντυμένη κανονικά, σχεδόν πάντα με ρούχα δουλειάς.
  • Γράφω πάντα με φως γύρω μου, πάνω μου, πολύ φως. Ωραίο το ημίφως, δεν λέω, αλλά όχι όταν γράφω στο blog μου.
  • Ποτέ δεν γράφω πάνω στην πόρτα του ψυγείου, στο κρεββάτι και σε λοιπά έπιπλα και οικιακές συσκευές πλην του μαύρου καναπέ του σαλονιού. Α, και στο γραφείο μου σε διάλειμμα ή αφού έχω τελειώσει τη δουλειά. Με χαλαρώνει.

Για του λόγου το αληθές:

Λιγότερο καλλιτεχνική – αν και θέλω να πιστεύω ότι η Herman έκανε ζαβολιά και πρόσεξε αρκετά το αισθητικό αποτέλεσμα των φωτογραφιών της. Θέλω να πιστεύω ότι δεν είναι απόλυτα ρεαλιστικές.

Τώρα που το σκέφτομαι, αν μου έλεγε κι εμένα μια Νεοϋορκέζα φωτογράφος ότι θα πέρναγε από το σπίτι για να με φωτογραφήσει την ώρα που γράφω στο blog, όλο και κάτι θα σκεφτόμουν για τη σκηνοθεσία. Νομίζω για το ντεκόρ θα διάλεγα ένα καναρίνι. Άβυσσος η ψυχή του blogger.

7 thoughts on “The portrait of a blogger as a young woman

  1. Κοιτάζοντας τις φωτογραφίες, δεν γίνεται να μην παρατηρήσεις πως κυριαρχεί το σκοτάδι. Αυτό φαντάζομαι πως έγινε εσκεμμένα – είτε για αισθητικούς λόγους είτε για συμβολικούς. Ποιος ξέρει, ίσως να θέλει να συμβολίσει το «σκοτάδι» που περιβάλλει τους (περισσότερους) bloggers. Ότι, ενώ μπορεί να διαβάζονται από πολλούς ανθρώπους, ουσιαστικά είναι «αόρατοι», δεν ξέρουμε σχεδόν τίποτα για αυτούς.

      1. Τώρα μου βάζεις (πολύ) δύσκολα!!! 🙂
        Οι κώδικες ντυσίματος δεν ήταν και ούτε πρόκειται να γίνουν το φόρτε μου!!!
        Τέλος πάντων, η επιτυχία μίας φωτογραφίας (όπως και ενός βιβλίου άλλωστε) είναι να σε ωθεί να σκέφτεσαι ορισμένα πράγματα, πράγματα που ίσως δεν είχε στο μυαλό του ούτε ο φωτογράφος. Ίσως πάλι να ήθελε να μας δείξει την μοναξιά που κυριαρχεί στις σύγχρονες κοινωνίες. Δες τους. οι περισσότεροι δεν χαμογελούν-σε αντίθεση με εσένα.

Σχολιάστε

