Πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι

Κάθε φορά που τελειώνω ένα βιβλίο με πιάνει ένα περίεργο συναίσθημα. Μοιάζει με αυτό που με έπιανε κάθε Σεπτέμβρη πριν το αγιασμό, πριν τα πάρτυ γενεθλίων μου, και, αργότερα, πριν μπω σε καινούργιο δωμάτιο φοιτητικής εστίας: Κάτι ανάμεσα σε νοσταλγία για αυτό που τελείωσε και σε ενθουσιασμό με λίγη αγωνία για το καινούργιο.

Πρόσφατα τελείωσα την Άννα Καρένινα. Αυτό για μένα είναι ένα μικρό κατόρθωμα, και, αν και το βιβλίο είναι ένα πραγματικό διαμάντι από κάθε άποψη, δεν έλειψαν οι φορές που ανυπομονούσα να το τελειώσω για να αρχίσω κάτι άλλο. Διάβαζα και απολάμβανα την κάθε σελίδα, ενώ από το μυαλό μου περνούσαν ταυτόχρονα σκέψεις για το ποιο θα είναι το επόμενο. Δεν ξέρω τι φταίει. Τελευταία όλα αυτά τα ανεξήγητα τα αποδίδω στο ζώδιό μου και ξεμπερδεύω.

Έχω παρατηρήσει ότι τις περισσότερες φορές που παραγγέλνω ή αγοράζω βιβλία είναι λίγο πριν τελειώσω το προηγούμενο. Στις 15 τελευταίες σελίδες της Καρένινα είχα αποφασίσει να αγοράσω το Υπόγειο του Ντοστογιέφσκι (δεν το έκανα), όπως και στις τελευταίες 15 σελίδες των Διορθώσεων του Φράνζεν είχα αποφασίσει να αγοράσω το Freedom (το έκανα). Νομίζω αυτό το λένε χούι (χούι νούμερο 1).

Όπως και με την Καρένινα, που για μένα ήταν μια υπέρβαση, έτσι και με το χούι αυτό, αποφάσισα να το ξεπεράσω. Διέταξα τον εαυτό μου να φερθεί ώριμα, να αναλογιστεί το πλήθος των αδιάβαστων βιβλίων που περιμένουν στη βιβλιοθήκη μου (γιατί για κάθε ένα που τελειώνω αγοράζω 4) και να ακολουθήσει ενήλικη συμπεριφορά.

Μόλις, λοιπόν, έκλεισα την Καρένινα, έγραψα στην πρώτη σελίδα το όνομά μου, πότε την διάβασα και πού ήμουν (χούι νούμερο 2: η πρώτη σελίδα όλων μου των βιβλίων λέει πάντα το όνομά μου και μετά κάτι σαν «Ιανουάριος 2010, Κόρινθος-Εξάρχεια» – χούι νούμερο 3: αυτό είναι πάντα γραμμένο με μολύβι). Μετά την έβαλα στο ράφι με τα διαβασμένα, και άρχισα να κοιτάζω σαν χαμένη τα ράφια με τα αδιάβαστα.

Οι επιλογές μου (ήταν και) είναι οι εξής (παραθέτω μόνο εξώφυλλα):



Ξεκίνησα με τον Adrian Mole (μου φάνηκε ό,τι πρέπει μετά την Καρένινα), και ακόμα δεν έχω αποφασίσει ποιο θα είναι το επόμενο (το σκέφτομαι ήδη και έχω αποφασίσει να ξανακάνω την υπέρβαση και να μην αγοράσω τίποτα άλλο).

Προτάσεις για το επόμενο δεκτές λοιπόν. Θα ενθαρρύνουν την υπερβατική συμπεριφορά.

5 thoughts on “Πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι

  1. Έχω κι εγώ το ίδιο πρόβλημα. Για κάθε ένα βιβλίο που τελειώνω αγοράζω τρία καινούρια. Αυτό λέγεται: Η απλή μέθοδος των τριών… Στο τέλος μπερδεύομαι και για να γλιτώσω διαβάζω ένα τέταρτο άσχετο. Αυτό λέγεται: Η εκδίκηση του outsider.

    Υ.Γ. Παρακολουθούσα το blog σας πάντα μέσω iphone και δεν είχα πλήρη εικόνα. Σήμερα το άνοιξα από laptop και το βρήκα πολύ κομψό!

  2. Έχω κι εγώ το ίδιο πρόβλημα. Για κάθε ένα βιβλίο που τελειώνω αγοράζω τρία καινούρια. Αυτό λέγεται: Η απλή μέθοδος των τριών… Στο τέλος μπερδεύομαι και για να γλιτώσω διαβάζω ένα τέταρτο άσχετο. Αυτό λέγεται: Η εκδίκηση του outsider.

    Υ.Γ. Παρακολουθούσα το blog σας πάντα μέσω iphone και δεν είχα πλήρη εικόνα. Σήμερα το άνοιξα από laptop και το βρήκα πολύ κομψό!

Σχολιάστε

