New Year’s Resolutions

Χτες αγόρασα περίπου 15 κιλά βιβλία, όλα δώρα, εκτός από ένα. Χαζεύοντας στο βιβλιοπωλείο, έπιασα τον εαυτό μου να εύχεται να είχε αυτή τη φοβερή ικανότητα που, μεταξύ άλλων, είχε η Kim Basinger το 1988 στη Σεξογήινη. Εκτός από το να βγάζει το ταψί από το φούρνο χωρίς γάντια, μπορούσε να διαβάσει ένα ολόκληρο βιβλίο σε δευτερόλεπτα, απλά αγγίζοντας το εξώφυλλό του. Τόσα πολλά βιβλία, τόσος λίγος χρόνος..

Έφτιαξα, λοιπόν, μια λίστα με τα βιβλία που θα διαβάσω μέσα στο 2011. Μόλις τελειώσω τις 1.260 σελίδες της Άννας Καρένινα (σε μετάφραση Άρη Αλεξάνδρου), που άρχισα σήμερα (και που ήταν το μοναδικό βιβλίο που πήρα για μένα χτες).

His Dark Materials – Philip Pullman

Πώς κι έτσι;

Το έφερα κάποτε δώρο στον αδερφό μου από το Λονδίνο. Μου το είχε προτείνει μια καλή φίλη Αγγλίδα. Ο αδερφός μου το διάβασε με μανία. Λίγο καιρό μετά το National Theatre ανέβασε όλη την τριλογία αλλά ποτέ δεν κατάφερα να βρω εισιτήριο. Πρόσφατα μια βιβλιοφάγος φίλη μού είπε ότι είναι υπέροχο.

The Europeans – Henry James

Πώς κι έτσι;

Η ξαδέρφη μου κι εγώ έχουμε τελείως διαφορετικό γούστο στα βιβλία. Αλλά μου λέει ότι αυτό πρέπει να το διαβάσω. Και μου το χάρισε. Θα υπακούσω γιατί εκείνη μου έκανε δώρο ένα από τα πιο σπουδαία βιβλία που έχω διαβάσει, το Handmaid’s Tale της Margaret Atwood.

Never Let me Go – Kazuo Ishiguro

Πώς κι έτσι;

Το άρχισα και το άφησα γιατί πίστευα ότι «άμα ξέρεις τι γίνεται δεν αξίζει». Αποφάσισα ότι ήταν λάθος. Τώρα βγαίνει η ταινία και θέλω να το έχω διαβάσει πρώτα. Όσοι το διάβασαν λένε ότι είναι αριστούργημα (κι ότι στο τέλος έκλαψαν, καλό αυτό).

Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται – Νίκος Καζαντζάκης

Πώς κι έτσι;

Γιατί έτσι.

The Plot Against America – Philip Roth

Πώς κι έτσι;

Δεν έχω διαβάσει καθόλου Roth (και δεν ντρέπομαι για αυτό). Καιρός είναι να δοκιμάσω.

Η Πόλη και τα Σκυλιά – Μάριο Βάργκας Γιόσα

Πώς κι έτσι;

Γιατί πήρε φέτος το Νόμπελ Λογοτεχνίας και γιατί ο φίλος μου ο Χ. που ήταν η αφορμή να αρχίσω αυτό το blog μου είπε ότι είναι το καλύτερό του. Το αγόρασα την επόμενη μέρα και ακόμα δεν το έχω αρχίσει. Στα αγγλικά όμως (με τον άσχετο τίτλο The Time of the Hero).

Αληθινή Αγάπη και Άλλες Ιστορίες – Γιάννης Παλαβός

Πώς κι έτσι;

Ο Γιάννης είναι φίλος μου, ήταν υποψήφιος για το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα του περιοδικού Διαβάζω, και μου αρέσει πολύ να τον ακούω να μιλάει. Πρόσφατα έμαθα ότι «γράφει όπως μιλάει», κι είπα ότι άργησα μάλλον.

The Book of Illusions – Paul Auster

Πώς κι έτσι;

Το New York Trilogy κι εγώ στο Κάτεργο της Φολεγάνδρου, Αύγουστος 2009

Λίγα βιβλία με δυσκόλεψαν τόσο όσο Η Τριλογία της Νέας Υόρκης (ίσως φταίει ότι το διάβαζα σε διακοπές στη Φολέγανδρο, κυρίως στην παραλία), αλλά ακόμα λιγότερα μου έχουν μείνει όχι απλά ως βιβλία αλλά ως πραγματικές αναγνωστικές εμπειρίες. Το Book of Illusions είναι το επόμενο.

 

 


 

 

 

 

 

9 thoughts on “New Year’s Resolutions

  1. Αγιάτη, μου αρέσει πάρα πολύ αυτό το blog και ακόμα πιο πολύ ο τρόπος που γράφεις. Σου στέλνω τους αγωνιστικούς μου χαιρετισμούς 😉 Πολλά φιλιά

  2. Αντιθέτως, εχω πάψει να αγοράζω τόσα πολλά βιβλία, όπως έκανα παλιά. Λείπει η όρεξη για διάβασμα ή μαλλον διαβάζω μονάχα όσα φαίνονται ενδιαφέροντα και όχι πλέον ό,τι νά’ναι. Φέτος θα αφήσω μερικά βιβλία σε παγκάκια, να αναζητήσουν νέους αναγνώστες…

    Αληθεια, εσύ τι κάνεις τα βιβλία που θεωρείς μούφες; Σκέφτομαι να τα πετάξω.

    Ωραιοτατο ποστ, να είσαι καλά. 🙂

    1. Σήμερα κατέβηκα στο κέντρο και αγόρασα βιβλία .. δώρα σε φίλους..
      Από τον Γιόσα αγόρασα το «Μητριάς Εγκώμιο»..μα δεν έχω ιδέα αν θα αξίζει…(αρκετή ώρα στεκόμουν διχασμένη..ανάμεσα σε αυτό, στο «Πράσινο Σπίτι» και στο «Ο άνθρωπος που έλεγε ιστορίες»…. Ακόμη δεν έχω καταλήξει αν έπραξα σωστά που επέλεξα το πρώτο..και όχι ένα από τα δυο άλλα.. 🙂 Ελπίζω να αρέσει στη φίλη που θα της το χαρίσω 🙂

      1. π.χ. «Το δίκαιο των λαών» του Τζων Ρωλς, που μου χάρισαν πέρσι… και μερικα της Γέλινεκ που παρασυρθηκα και αγορασα αλλα δεν διαβαζονται…

  3. Εγώ τα βιβλία που δε μου άρεσαν και δεν τα θέλω καν στη βιβλιοθήκη τα πηγαίνω στη Δημοτική Βιβλιοθήκη και τα χαρίζω.Μπορεί σε κάποιον ν’αρέσουν…

    Επειδή βλέπω σ’αρέσουν τα αστυνομικά- εμένα μ’αρέσουν πολύ τα λίγο θρίλερ- να κάνω μερικές προτάσεις??
    3 βιβλία του Σεμπάστιαν Φίτζεκ: Η θεραπεία, Το πείραμα και Πείραμα μνήμης
    Νατσουο Κιρίνο: OUT
    Τζίλιαν Φλιν: Αιχμηρά αντικείμενα και Σκοτεινός τόπος

    Μ’αρέσει πολύ το μπλογκ σου και το συμβουλεύομαι κάθε φορά που θέλω ιδέες!
    Καλή υπομονή με τον Ροθ εφόσον θέλεις να ξεκινήσεις:)
    Ο Φράνζεν είναι όντως καταπληκτικός, πρόσφατα διάβασα το How to be alone διηγήματά του πριν το The corrections τα οποία σαφώς μου φάνηκαν κάπως χλιαρά.Τέλος πάντων πολλά είπα, ξεχνιέμαι συχνα:)

    Καλές γιορτές και καλές αναγνώσεις!
    Τα ξαναλέμε σύντομα!!!

    1. Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά!
      Ευχαριστώ πολύ για τις προτάσεις, Φίτζεκ δεν έχω διαβάσει, τον κοιτάζω τώρα!
      Το OUT το έχω σκεφτεί πολλές φορές να το πάρω και δεν το έχω κάνει γιατί με έχουν λίγο αποθαρρύνει τα σχόλια στο Αμαζον.. Τζίλιαν Φλιν έχω διαβάσει και τα δύο – προτιμώ το πρώτο της, αν ακι είχα από νωρίς προβλέψει το τέλος.
      Αν σου αρέσουν τα θρίλερ, προτείνω Mo Hayder το Birdman και το Treatment. Ανατριχίλα στα καλύτερά της!

  4. Ευτυχώς που δεν έχεις το «πέλμα του πιθήκου». Θα είχες ήδη σπαταλήσει μία ευχή! Αλήθεια, θα ήθελες να είχες την ικανότητα να διαβάζεις βιβλία σε δευτερόλεπτα; Δελεαστικό, δεν λέω, όμως εγώ τουλάχιστον τα βιβλία που αγάπησα πολύ, καθυστέρησα να τα τελειώσω. «Ο Δερβίσης και ο Θάνατος» του Σελίμοβιτς και το «Ταξίδι στην Άκρη της Νύχτας» του Σελίν για παράδειγμα είναι δύο βιβλία που απόλαυσα την ανάγνωσή τους για πολλές ημέρες.
    Χμμμ λίγο επιθετικά ξεκίνησα το πρώτο μου post, τέλος πάντων. Γιόσα και Ισιγκούρο δεν έχω διαβάσει ακόμα αν και έχω ακούσει τα καλύτερα. Σήμερα λοιπόν και ενώ έψαχνα για κριτικές βιβλίων, βρέθηκα σε αυτό το Blog και τελικά παρήγγειλα το «Μην μ’ αφήσεις ποτέ» και την «Πόλη και τα σκυλιά».
    ΥΓ. Μία θετική ψήφος κι από εμένα αν μου επιτρέπεται για το «Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται». Υπέροχο!!!

Σχολιάστε

