Θύμωσα (Υ.Γ.)

Αυτό είναι το δεύτερο και τελευταίο post για τις τιμές των βιβλίων στην Ελλάδα. Συμφωνώ απόλυτα με κάποιο από τα σχόλια, ότι, δηλαδή, η Ελλάδα δυστυχώς έχει πολύ μικρό αγοραστικό κοινό συνεπώς οι τιμές των βιβλίων είναι υψηλές. Όμως δεν είμαι καθόλου σίγουρη ότι αυτό δικαιολογεί τόσο μεγάλες αποκλίσεις.

Δεν έχω σκοπό να κάνω το φερέφωνο του καταναλωτή ούτε τον (κατά τ’ άλλα συμπαθέστατο) Νίκο Τσιαμτσίκα των βιβλίων. Όμως χτες βράδυ έλαβα μια φωτογραφία ενός βιβλίου και της απόδειξης αγοράς του. Εξηγούμαι: Το βιβλίο είναι η ισπανική έκδοση του αριστουργήματος του Γκ. Γκ. Μάρκες, Χρονικό Ενός Προαναγγελθέντος Θανάτου, συνεπώς όλοι μας θα περιμέναμε να το βρούμε ακριβό σε ένα εξειδικευμένο κεντρικό βιβλιοπωλείο. Πράγματι:

Το βιβλίο δεν είναι πάνω από 110 σελίδες.

Λέω, είναι πολύ δύσκολο να το βρει κανείς διαδικτυακά (ή θα πρέπει να πάρει το αεροπλάνο για την Ισπανία), δεν μπορεί, θα το έχει ψάξει ο έμπορος. Ήμουν πολύ αφελής:

Η διαφορά είναι τεράστια (μαζί με έξοδα αποστολής).

Δεν έχω πιάσει στα χέρια μου καμία από τις δύο εκδόσεις, δεν ξέρω αν υπάρχει διαφορά στην ποιότητα του χαρτιού. Αλλά, τουλάχιστον, αν είχα να επιλέξω εξώφυλλο, θα διάλεγα το δεύτερο. Γούστα είναι, όμως, αυτά.

Δεν έχω καμία εμμονή με το Amazon. Καμία. Και προτιμώ να κάνω βόλτες στα βιβλιοπωλεία, να πιάνω τα βιβλία, να τα ανοίγω, να διαβάζω μια-δυο γραμμές, να τα φαντάζομαι στη βιβλιοθήκη μου, να αλλάζω γνώμη και πάλι από την αρχή. Όμως αυτό για μένα είναι δυστυχώς πολλές φορές πολυτέλεια. Και το Amazon Wish List καλό είναι.

9 thoughts on “Θύμωσα (Υ.Γ.)

  1. Amazon ή Alibris (για μεταχειρισμένα και εξαντλημένα) for me. Οι διαφορές στις τιμές είναι ορισμένες φορές δραματικές. Α, και ενίοτε Πολιτεία (όταν είμαι στο mood να ξοδευτώ :-p)

  2. Και το The Book Depository έχει πολύ καλές τιμές, και δωρεάν αποστολή ανεξάρτητα από το ύψος της παραγγελίας. Μάλιστα όσες φορές το Amazon δεν έχει κάποιο βιβλίο διαθέσιμο, στο The Book Depository υπάρχει – αυτός είναι κι ο λόγος που δοκίμασα την πρώτη φορά να παραγγείλω αποκεί.

    Καλή επιλογή στα μεταχειρισμένα είναι και το AbeBooks. Έψαχνα μια συγκεκριμένη έκδοση του 2666 (την τρίτομη), που στο Amazon την είχαν μόνο συνεργαζόμενοι πωλητές και μάλιστα σε τιμή πολύ τσουχτερή. Στο AbeBooks τη βρήκα με λιγότερα από 9 ευρώ. Μεταχειρισμένη, υποτίθεται, ενώ το μόνο πρόβλημα ήταν ότι η ζελατίνα που τύλιγε την χαρτονένια θήκη των τριών τόμων ήταν ελάχιστα σκισμένη – κατά τα άλλα τα βιβλία ήταν ολοκαίνουργια.

    Όπως σου είπα χθες στο τουίτερ, την σκληρόδετη έκδοση του Blankets την βρήκα με λιγότερο από 30 ευρώ στην Πολιτεία. (30 ευρώ είναι η τιμή που δίνουν για την συγκεκριμένη έκδοση οι εκδόσεις ΚΨΜ.) Τα 49 ευρώ (κοιτούσα τη φωτογραφία και δεν το πίστευα) δεν δικαιολογούνται με κανέναν απολύτως τρόπο. Πάντως, η Πολιτεία είναι γενικά φτηνότερη από άλλα κεντρικά βιβλιοπωλεία.

    1. Ευχαριστώ και τους δύο για τις προτάσεις – κάποια από αυτά δεν τα ήξερα!

      Μαρία, έχω μία ένσταση σχετικά με τη μη επιλογή ως προς το σκληρό/μαλακό εξώφυλλο. Γιατί οι εκδότες να μη μας την προσφέρουν; Μία παρατήρηση για το Blankets: η τιμή του Amazon είναι για το paperback (αν και στο screenshot φαίνεται και το hardback.)

      1. Στην περίπτωση του Blankets, υπάρχει εκτός από τη σκληρόδετη έκδοση και μια με μαλακό εξώφυλλο (την έχω στη βιβλιοθήκη μου, και νομίζω ότι πρωτοκυκλοφόρησε σε αυτή τη μορφή), η οποία είναι και φτηνότερη. Βέβαια, πέιπερμπακ δεν είναι με κανένα τρόπο, αλλά το πέιπερμπακ στην Ελλάδα ούτως ή άλλως δεν υφίσταται (έχω την εντύπωση ότι μόνο το Μεταίχμιο κάνει μια δειλή προσπάθεια στα πέιπερμπακ).

  3. ρε συ… εννοείται πως είναι τραγική η κατάσταση κ με το δίκιο σου θυμώνεις κ καλά κάνεις κ τα λες.
    Πληρώνουμε τους μεταφραστές (των οποίων τη δουλεία σε καμμία περίπτωση δεν απαξιώ) περισσότερο απ΄όσα παίρνει ο εκάστοτε συγγραφεάς (ή όποιος έχει τα δικαιώματα του έργου του τελοσπάντων).
    Κ εγώ αγαπώ τα βιβλία, δεν αλλάζω με τίποτα την αίσθηση να κρατάω ένα στα χέρια μου κ περνάω ώρες ατελείωτες σε βιβλιοπωλεία μέχρι να διαλέξω κάποιο.
    Φίλη της ελληνικής λογοτεχνίας δεν ήμουν ποτέ (με ελάχιστες εξαιρέσεις) οπότε πλέον αγοράζω μόνο βιβλία στα αγγλικά. Το καλοκαίρι που μας πέρασε έδωσα γύρω στα 15 ευρώ για 4 βιβλία, κλασσικής λογοτεχνίας, στα αγγλικά. Δυστυχώς, με 15 ευρώ δεν παίρνεις ούτε ένα μεταφρασμένο.
    Κακό του κεφαλιού τους.

  4. Μια μικρή παρατήρηση: έχω την εντύπωση ότι την διαφορά της τιμής δεν την καρπώνεται ο μεταφραστής, που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι, μαζί με τον συγγραφέα, ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Τα βιβλία στην Ελλάδα είναι ακριβά, είτε είναι μεταφρασμένα, είτε είναι ελληνικά.

Σχολιάστε

