Riddikulus! Expelliarmus!

Μόλις διάβασα αυτό το άρθρο στην Guardian ένοιωσα όπως όταν παίρνεις ένα mail από έναν παλιό φίλο που νόμιζες ότι δε θα ξαναδείς ποτέ. Και σου λέει ότι ίσως ξανάρθει, ίσως όχι. Και τα χάνεις, σκέφτεσαι, πώς θα είναι, θέλω στα αλήθεια να τον δω; Μήπως δε θα είναι πια το ίδιο;

Αστείο, ε; Ε, κι όμως. Eγώ έτσι ένοιωσα στην ιδέα ότι η J.K. Rowling σκέφτεται να γράψει το όγδοο βιβλίο για τον Harry Potter.

Σαν να μην έφτανε αυτό, τις προάλλες πήγα στον κινηματογράφο. Πριν αρχίσει η ταινία και ενώ χάζευα με τη φίλη μου χωρίς να κοιτάζω την οθόνη, ξαφνικά άκουσα αυτή τη μελωδία:

Δε χρειάστηκε να γυρίσω καν. Ήταν τόσο γνώριμος ο ήχος, λες και τον σιγοτραγουδούσα μέσα μου συνεχώς από την τελευταία φορά που τον είχα ακούσει (σε ένα σταθμό του μετρό της Αθήνας πριν μήνες). It felt like going home!

Δε διάβασα ποτέ το πρώτο βιβλίο. Το The Philosopher’s Stone το είδα στον κινηματογράφο και δε με εντυπωσίασε. Τον Αύγουστο του 2002, όμως, έτυχε να είμαι στην Άνδρο και να ξεμείνω από βιβλία. Πήγα σε ένα τουριστικό περιστρεφόμενο stand ενός πρακτορείου εφημερίδων, είδα μπροστά μου το Chamber of Secrets, μου γυάλισε το εξώφυλλο, το πήρα, και αυτό ήταν.

Από το Harry Potter έχω να θυμάμαι πάρα πολλά. Περισσότερο από όλα, όμως, θυμάμαι τα εξής:

1. Στο Λονδίνο. Σε ένα τοσοδούλι δωμάτιο φοιτητικής εστίας, γράφοντας με απερίγραπτη δυσκολία τις 1.000 λέξεις τη μέρα που είχα βάλει στόχο μπας και καταφέρω να τελειώσω κάποτε το διδακτορικό μου. “Γράψε άλλη μία παράγραφο, μπορείς. Μετά θα διαβάσεις ακόμα ένα κεφάλαιο του Azkaban”. “Διόρθωσε άλλες 5 σελίδες υποσημειώσεις, μπορείς. Μετά θα διαβάσεις ακόμα ένα κεφάλαιο του Goblet”. Και ανυπομονούσα τόσο! Ανυπομονούσα σαν μικρό παιδί να κάνω διάλειμμα, να φάω λίγη σοκολάτα και να διαβάσω 5-10 σελίδες Harry Potter. Ήταν η μεγαλύτερή μου απόλαυση. Τώρα μου φαίνεται συγκινητικό και μόνο που το γράφω.

2. Στο Λονδίνο, πάλι. Πόσοι άνθρωποι χωράνε σε ένα βαγόνι του tube; Ε, όλοι να κρατάνε κάποιο Harry Potter. Ένα πολύχρωμο, χαρούμενο βαγόνι! Κι εγώ να κρατάω το πολύτιμο, κατακίτρινο,  ολοκαίνουργιο Order of the Phoenix!

3. Στο Λονδίνο, πάλι, πάλι. Με τη φίλη μου τη Μ. Κάναμε μαζί διδακτορικό, στην ίδια καθηγήτρια, αλλά τα κοινά μας ενδιαφέροντα ήταν λιγότερο ακαδημαϊκά. Η Μ. διάβαζε τα βιβλία παράλληλα με εμένα. Διαγωνισμοί ποια θα τα τελειώσει πρώτη. Πήγαινα στο δικό της τοσοδούλι δωμάτιο στην εστία απέναντι από το University of London Union, πίναμε τσάι φράουλα και συζητούσαμε ποιος είναι ο καλύτερος καθηγητής Defence Against the Dark Arts (εγώ έλεγα ο Gilderoy Lockhart και εκείνη ο Snape).

4. Στην Ιθάκη, ανασκαφή. Ο ήλιος ντάλα, μες στα χώματα, με ένα ζεμπίλι στο χέρι, βάζαμε στοιχήματα για ώρες πώς θα λέγεται το τελευταίο βιβλίο. Λέγεται Half-Blood Prince. Κανείς μας δεν το είχε βρει, βέβαια.

Ακόμα δεν έχω αποφασίσει αν ένα ακόμα  βιβλίο Harry Potter είναι καλή ιδέα. Όπως, φυσικά, δεν έχω αποφασίσει αν το καλύτερο βιβλίο είναι το Prizoner of Azkaban ή το Goblet of Fire. Ή αν το Deathly Hallows δε μου άρεσε τελικά. Ή αν η Ερμιόνη έπρεπε ή όχι να τα φτιάξει με το Χάρυ. Ή ποιος ήταν ο καλύτερος καθηγητής Defence Against the Dark Arts. Δεν έχει σημασία.

Αυτό που ξέρω είναι ότι σήμερα, μετά από πολλά χρόνια, ασχολούμαι και πάλι με το Harry Potter κάνοντας διάλειμμα από τη δουλειά. Και τρώω σοκολάτα. Και είμαι πολύ χαρούμενη γι’ αυτό!

Υ.Γ.: Ο φίλος μου ο Τ. πήγε πρόσφατα στο Εδιμβούργο. Όταν γύρισε μου έλεγε για το Elephant’s House, το καφέ στο οποίο η Rowling έγραψε το πρώτο βιβλίο (έχω πάει, φυσικά, και ελπίζω ότι έκατσα και στο ίδιο τραπέζι!).

Ο Τ. μού έγραψε το εξής: “Γενικα, το Εδιμβούργο εξηγεί ως τοποθεσία πολλά στο Harry Potter: Κάστρα, νεκροταφεία κλπ.! Είδα όμως ότι στην αίθουσα αποφοιτήσεων του Πανεπιστημιου Εδιμβούργου τα παιδιά δεν φοράνε καπέλο, ενώ οι καθηγητές κρατάνε ένα καπέλο και όλοι οι απόφοιτοι περνάνε και τους χτυπάνε το κεφάλι με αυτό! Θυμάσαι το Sorting Hat;;; Έβγαλα μια φωτογραφία από κάτι ανάγλυφα που το δείχνουν έξω από την αίθουσα!”

Του ζήτησα να μου τη στείλει, και την έστειλε!

Ευχαριστώ πολύ!


One thought on “Riddikulus! Expelliarmus!

Σχολιάστε

